چه چیزی باعث می شود یک سرویس بهداشتی ایده آل باشد؟

zahra
"حمام ایده آل" در واقع یک موضوع کاملا ذهنی است، زیرا سرویس بهداشتی ایده آل برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد. علی رغم این واقعیت که کارهای نوسازی می تواند کمی دلهره آور باشد، اگر شما چند قاعده ساده را دنبال کنید، می توانید به سرویس بهداشتی ایده آل خودتان را طراحی کند.

 

حمام ایده آل” در واقع یک موضوع کاملا ذهنی است، زیرا سرویس بهداشتی ایده آل برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد. علی رغم این واقعیت که کارهای نوسازی می تواند کمی دلهره آور باشد، اگر شما چند قاعده ساده را دنبال کنید، می توانید به سرویس بهداشتی ایده آل خودتان را طراحی کند. مثل همیشه، بازهم توصیه می کنیم که در مورد سبک دلخواه خود و اینکه چه نوع سرویس بهداشتی می خواهید داشته باشید فکر کنید. اما اول از همه، شما باید اندازه و شرایط فیزیکی ، به عبارت دیگر به کل سرویس بهداشتی حاکم باشید. چه شما بخواهید از سرویس بهداشتی برای آماده شدن به شروع یک روز جدید استفاده کنید چه بخواهید از حالت روتین خارج شده و کمی به آرامش برسید یا بخواهید از استرس روزهای پر مشغله رهایی یافته و استراحت کنید، تفاوتی ندارد چرا که آنجا مکان شخصی برای شما و به مصداق مکانی برای رسیدن به ارامش است. قبل از ایجاد یک مفهوم یا تصویرذهنی، دقیقا چیزی را که میخواهید،مشخص کنید. سکوت و یا آرامش؟ یا شاید پناهگاهی که در آن بتوانید خلاقیت خودتان را نشان دهید؟

 سرویس بهداشتی را چطور طراحی کنیم؟

 اگر قصد تغمیر سرویس بهداشتی خود را دارید، سبک ها و تم های زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید حتی ممکن است این گزینه ها به نظر شما زیاد نیز باشد! یک سرویس بهداشتی از آنجایی که امکان دارد، نیاز باشد که بسیاری از محصولات به شکل صحیحی ذخیره شوند بنابراین باید کاربردی و پراتیک (عملی) باشد.. هنگامی که سبک خاصی را  انتخاب کردید، اگر ترجیات خود را با توجه به کف پوش و دیوارها انجام دهید، انتخاب مناسب تری خواهد داشت. آیا می خواهید رنگ های  پرایدعا و براق را انتخاب کنید، و یا یک پالت ساده در تن های استیل را ترجیح می دهید؟ بعلاوه برای سیستم دوش می توانید، زیردوشی، وان نیز می توانید ترجیح دهید. آیا تنها یک کابین دوش برای شما کافی است و یا همراه کابین، وان حمام نیز می خواهید؟ یا می توانید از وان حمام و دوش جداگانه استفاده کنید؟ در ابتدا در رابطه با آنچه می خواهید تصمیم گیرهای درستی داشته باشید در نتیجه فاز کاربردی و اعمال موثرتری خواهید داشت.

در سرویس بهداشتی خود از کدام رنگها استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید عجولانه رنگ حوله ها و پادری ها را انتخاب کنید، باید ابتدا درباره رنگ عناصر بزرگ موجود  تصمیم گیری کنید. در طراحی سرویس بهداشتی فراموش نکنید رنگی انتخاب می کنید بر فضای کلی تاثیر کذار خواهد بود.  سفید اولین رنگی است که به ذهن بسیاری از صاحبخانه ها می رسد. در واقع استفاده از آن همراه با رنگ های دیگر از فاکتورهای مهم در دکوراسیون می باشد. به عنوان مثال استفاده از آت همراه با رنگ سیاه می تواند فضایی عاشقانه و دراماتیک را ایجاد کند. همراه با آبی  می توان حال و هوای اقیانوسی را (مطلوب افراد ماجرا پرست) ایجاد کرد. بعلاوه باید نور طبیعی را که سرویس بهداشتی دریافت می کند، درنظرداشته باشید. در غیر این صورت بعد از اعمال رنگ انتخاب احتمال دارد با نتیجه شگفت انگیزی مانند به وچودامدن یک فضای خیلی دلگیر روبه رو شوید. به عنوان یک قاعده کلی، از رنگ های تیره یا براق نباید در حمام های کوچک استفاده شوند. لوازم جانبی موجود در سرویس بهداشتی های کوچک از این قاعده استثنا هستند.  


در دیوارها و کف سرویس بهداشتی چه چیزهایی را می توانیم بکارببریم؟

بیشتر صاحبخانه ها تنها انواع کاشی ها را برای کف سرویس بهداشتی بررسی می کنند. اما در واقع، گزینه های دیگری نیز برای کف وجود دارد. در سال های اخیر کاشی کاری از دیوارها،کف تا سقف بسیار رواج پیدا کرده  است. چرا که برای سرویس بهداشتی که هر چند سال یکبار نیاز به بازسازی دارد بسیار مناسب بوده و به آسانی تمیز می شود. اما برای کف امروزه تنها گزینه کاشی کاری نیست. چوب و بتن نیز از جمله مواد جذاب  می باشند که مراقبت از آنها نیز آسان است. علاوه بر این، آنها یک جو کاملا متفاوت در سرویس بهداشتی شما ایجاد می کنند . بویژه برای افرادی که مایل به طراحی یک سرویس مینیمال هستند، استفاده از بتن انتخاب ایده آلی است. اما کسانی که از طراحی کلاسیک ، تمای روستایی لذت می برند می توانند چوب را انتخاب کنند. البته، هر دو نوع را می توان به راحتی به بخش های دیگر خانه خود اعمال کنید. در ضمن، پوستر دیواری های مخصوص سرویس بهداشتی و حمام نیز دوباره به شکل وسیعی استفاده می شوند. البته پوستر سه بعدی نسل جدید ویژه ی سرویس بهداشتی ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت نیز می توانند گزینه جالبی برای پوشش دهی دیوار باشد. اما در رابطه با لوازم موچود در سرویس بهداشتی چه می توانیم بگوییم؟ لوازم جانبی عناصری هستند که چگونگی اتمسفر سرویس بهداشتی شما را تعیین می کنند اما در عین حال باید کاربردی نیز باشند.  لوازم جانبی برای اینکه صرف هزینه زیادی برای ایجاد تغییرات عمده ای که ممکن ات با گذشت زمان تازگی شان راازدست بدهند،  در عین حال بتواند بازتابی از شخصیت شما باشد، بسیار مهم هستند. گوش ماهی ها، صابونهای رنگی و پرده زبرا های طرح دار میتواند کمی رنگ و حتی بوی عالی را د حمام شما به وجود بیاوند. یا حتی بسیار وابسته به تکنولوژی هستید، تلویزیون ال سی دی جدید با تکنولوژی صوتی پیشرفته می تواند یک لوازم جانبی برای حمام باشند. تنها چیزی که شما را محدود می کند قدرت خلاقیت شماست.

 برای سیستم روشنایی سرویس بهداشتی به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟

هنگام طراحی یک حمام جدید، انتخاب عناصر مناسب نور اندازه ی سبک دکوراسیونی که ترجیح می دهید، مهم است. قطعا نباید تصمیم گیری در رابطه با نوع آن را آخر از همه انجام دهیم. انتخاب یک نور گرم یا سرد، انتخابی است که به طور مستقیم براتمسفر محیط تاثیر می گذارد. زمان خرید باید این موضوع را درنظر داشته باشد. امروزه نورپردازی غیرمستقیم بر روی سقف و دیوار بسیار رواج دارد. در عین حال امکاناتی برای سهولت نگهداری و تمیزکردن نیز مد نظر می باشد.  در اطراف آینه و یا حتی برای دستیابی به ظاهری عالی در پشت آینه خود می توانید از نورپردازی مستقیم استفاده کنید.

یک سرویس بهداشتی ایده آل چگونه طراحی می شود

قبل از شروع به دکوراسیون، باید تعداد افرادی را که مرتبا از آن استفاده می کنند را در نظرداشته باشید. روشویی و کابینت کوتاه تر طراجی شوند تا کودکان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند و یاکاملا برعکس،طوری طراحی شوند که برای کودکان قابل دسترس نباشند؟ امروزه سیستم های هوشمندی موجود است که می توانند با توجه به اندازه کاربران وفق دهند. طراحان حمام می توانند اتصالات آب و فاضلاب و اگرپنجره نداشته باشند، سیستم تهویه را در جای مناسبی قرردهند.

محبوب ترین ایده های دکوراسیون حمام چیست؟

حمام سبک اکلتیک

اگر از سرویس بهداشتی دارای سبک ساده خسته شده اید، حمام های اکلتیک انتخاب ایده آلی  برای شما می باشد. رنگ، شکل و طرح ها فقط به تخیل بستگی دارد. به دنبال تعادل و هماهنگی نباشید. چراکه در این نوع حمام، هدف ایجاد یک نوع ناسازگاری داری سبک است. تنها قاعده این است، هرچه رنگارنگ تر و بلند پروازانه تر،بهتر !

 سرویس بهداشتی مینیمالیست

در مینیمالیسم، خطوط منظم و یک پالت رنگ ساده اهمیت اساسی دارند. بنابراین، هنگام طراحی حمامی به سبک مینیمالیست، سعی کنید تا حد امکان قدرت تخیل خودتان را دخالت ندهید. شعارتان ” کم هم خیلی زیاد است” باشد. کابینت ها و کمدها به طور منظم بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که اقلام قدیمی و بلااستفاده را ذخیره نمی­کنید. بنابراین داشتن فضای ذخیره سازی بزرگ برای کالاهایی که سالها جمع آوری کرده اید، امری ضروری است. برای دیوارها و کف استفاده از رنگ های خنثی و مقاوم انتخاب مناسبی می باشد. مواد بکار رفته به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

حمام های مدرن

رنگ یک حمام مدرن می تواند رنگی ساده، و یا معمول باشد باشد. با این حال، برای اینکه به عنوان “مدرن” تعریف شود، باید ترندهای فعلی و جدید را داشته باشد. افرادی که حمام هایی با سبک مدرن را ترجیح می دهند، باید با توجه به تغییرات ترندها دوباره سرویس بهداشتی خود را نیز تغییر دهند. به همین دلیل معمولا کالاهای بزرگ موجود در حمام، ساده ترجیح داده می شود. و مطابق با ترندهای جدید استفاده از لوازم جانبی و کوچک دکوراتیو خیلی راحت تر خواهد بود.

سرویس بهداشتی سبک کانتری/ صحرایی

حمام های سبک کانتری / صحرایی، طرح گل، اشکالی با خطوط نرم(منحنی) و گل های تازه سبب ایجاد محیط گرم و راحت می شوند. عناصر تزئینی در این سبک بسیار مهم هستند. اما مراقب باشید که افراط نکنید. صندلی های بامبو، پرده های فریلی و استفاده از رنگ بژ و پاستل در کف، دیوار و یا مبلمان خود، از اولین روش هایی هستند که موجب ایجاد این حس می شوند که شما در حال سپری اوقات خود در شهرستان و محیط روستایی هستید

سرویس بهداشتی سبک روستیک

این نوع سبک مناسب کسانی است که علاقه زیادی به چوب و لوازم چوبی دارند.  برحسب سلیقه ترجیح مواد گرم چه در کاسه توالت، و یا سقف، بخش بسیار مهمی از طراحی خانه است. در سرویس بهداشتی هایی با سبک روستیک، وان پایه دار،  و سطل های آلومینیومی برای لباس های کثیف و گلدان های عتیقه برای گلها شیک خواهد بود. در نهایت، هر سبکی را که انتخاب می کنید، انتخاب شما قطعا باید قسمت های دیگر خانه شما و البته شخصیت شما هماهنگ باشد.

سرویس بهداشتی های کوچک

در این بخش ایده های زیادی را درباره ی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی های کوچک بیان خواهیم کرد. در رابطه بای اندازه حمام خود نگران نباشید، ” مهم بزرگ بودن نیست بلکه چگونگی استفاده از آن مهم است”. هنگام طراحی یک حمام کوچک، نیاز به خلاقیت و نوآوری بیشتری دارید. زیرا قبل از طراحی باید درباره مکان لوازم و نحوه ورودی نور خورشید کاملا فکر کنید. مواد شوینده از جمله لوازمی هستند که نمی توانیم از آنها صرفنظر کنیم، به همین دلیل اگر مشکل فضا دارید، بهتر است با نصب یک آینه دیواری با یک تیر دونشان بزنید. به عنوان یک قاعده کلی، پالت رنگ خود را طوری انتخاب کنید که زیاد جلب توجه نکند و  روی استفاده صحیح از نور خورشید و فضای مکان تمرکز کنید.

شماره های تماس:

02128422774

02128422773

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ