دکوراسیون خانه هایی با سقف کوتاه به چه صورت است؟

zahra
تفاوتی ندارد چه در یک خانه آپارتمانی زندگی کنید، یا در یک خانه مستقل باغچه ای با سقف کوتاه و خانه بالکن دار، بلندتر نشان دادن سقف خانه، هم راستا و به معنی دلبازتر شدن خانه است . و این کار را نیز زمان دکوراسیون منزل با ترفندهای می توانید انجام دهید.

هر کسی دوست دارد در یک خانه با سقف بلند زندگی کند، اما تعداد کمی از ما این فرصت را پیدا خواهند داشت. اکثر خانه های سقف بلند در آپارتمان های تاریخی قرار دارند و زندگی در یک بنای تاریخی هزینه هایی را دارد. شما می توانید در یک خانه کهنه که نیاز به تعمیرات دارد، زندگی کرده در این صورت با مشکلات گرمایشی مواجه خواهید بود ولی اجاره بهای ان مناسب خواهد بود و در صورت زندگی در خانه ای که تعمیراتی در آن صورت گرفته و خوب نگهداری شده است، به همان اندازه کرایه بالاتری خواهد داشت. البته، ایده آل ترین چیزی که رویای بسیاری از مردم می باشد خرید چنین خانه ای است، وانجام تعمیرات در صورت نیاز است.  با این حال، در حال حاضر لازم است بودجه نسبتا بالایی برای این کاراختصاص داده شود، زیرا قیمت این خانه ها در حال حاضر با افزایش تقاضا، بسیارافزایش یافته است و هزینه تعمیرات آنها نیزمی تواند بیشتر از هزینه تعمیر هرخانه دیگری باشد. بنابراین اگر شانس نداشته باشید و یا اگر پول زیادی در جیب خود نداشته باشید، بعید به نظر می رسد که در یک خانه با سقف باند بتوانید زندگی کنید. حتی گاهی اوقات در اتاق زیرشیروانی ها به نسبت دیگر اتاق ها با سقف های کوچکتری مواجه خواهیم شد.

تفاوتی ندارد چه در یک خانه آپارتمانی زندگی کنید، یا در یک خانه مستقل باغچه ای با سقف کوتاه و خانه بالکن دار،  بلندتر نشان دادن سقف خانه، هم راستا و به معنی دلبازتر شدن خانه است . و این کار را نیز زمان دکوراسیون منزل با ترفندهای می توانید انجام دهید.

خانه هایی با سقف های کوتاه و فضای دلگیر معمولا فقط آپارتمانها هستند. به عنوان مثال یک خانه مستقل یا ویلاها حتی اگر سقف خیلی بلندی نیز نداشته باشند، حداقل یا بلندی استانداری داشته و یا از حدمتوسط کمی بلندتر هستند. با این حال هیچ دلیلی وجود ندارد که ترفند های پیشنهادی ما را در خانه هایی با سقف استاندارد اعمال نکنیم. این ترفندها، روشی برای دلبازتر نشان دادن خانه شما خواهد بود.

رنگ ها، چراغ ها، عناصر معماری و تزئینی، لوازم جانبی و بافت آنها،ابزارهایی هستند که با استفاده ی درست از آنها سقف خانه شما بلندتر و خانه شما دلبازتر به نظر می رسد. به همین دلیل اگر خانه ای باسقف کوتاه یا استاندارد دارید، باید زمان انتخاب تمام مبلمان و لوازم جانبی خود دقت لازم را داشته باشید تا از نتیجه بدست آمده راضی باشید. اکنون چیزهایی را که باید توجه داشته باشیم، بررسی می کنیم. 6 ترفند ارائه شده در زیر، برای اینکه سقف خانه شما بالاتر دیده شود، بسیار مفید است:

به استفاده از عناصر عمودی تاکید داشته باشید.

ابتدا خانه خود را بررسی کنید ببینید که آیا عناصر معماری باریک و بلندی وجود دارد. اگر ستون هایی داشته باشیدکه خیلی ضخیم نباشند، می توانید برروی آنها تاکید کنید و آنها را نمایان تر کنید. نورپردازی ستون ها به سمت بالا و یا نورپردازی با رنگ های متفاوت باعث می شوند آنها جلوه بهتری داشته باشند. در عین حال عناصر عمودی می توانند چهارچوب درب، پنجره های بلند و پرده ها باشند. اگر چهارچوب ها کمی ضخیم تر باشد، نیزمی توانید عمودی در نظرگرفته شود. از سوی دیگر، کتابخانه ها نیز از جمله عناصر عمودی دکوراسیون می باشند. به عنوان مثال، ستون های ضخیم چوبی قرارگرفته بین قفسه های نازک سفید، از جمله روش های کلیدی در این باب (تاکید و بیشتر جلوه دادن عناصر عمودی) می باشد.

در این مثال، عناصر تازه طراحی شده مورد استفاده قرار می گیرند نه آنهایی در حال حاضر درخانه موجود هستند. در این اتاق با سقف کوتاه با قراردادن آینه بین صفحه های عمودی چوبی هم یک اثر تزئینی روی دیوار ایجاد کرده  و در عین حال برتأثیرعناصر عمودی تاکیدشده است. این روش اثر افقی و کوتاهی سقف را کاهش می دهد. کاربرد آینه ها در افزایش این اثر بسیار مفید بوده است.

 در مکان هایی با سقف کوتاه وفضای دلگیر و یا در مکان هایی که دوست دارید سقفش بلندتر دیده شود، می توانید به کمک نورپردازی مناسب به این خواسته خود برسید. بعلاوه، با توچه به رنگ سقف دیوار خانه، از چوب نسبتا تیره روی کف ، انتخابی است که میتواند سقف را کمی بالاتر را نشان دهد.  بسیاری از سیستم های روشنایی مثل آباژور ها، آویزه ها، چراغ های دیوارکوب  و مانند آنها موجب افزایش حس خفگی و دلگیری اتاق می شوند. اما استفاده از اشیائی که به شکل نازک و بلند هستند موجب دلبازی و نیز بلندتر دیده شدن سقف اتاق ها می شوند.

بهترین راه حل ایجاد یک جریان نوری باریک از کف به سمت بالااست. در این مثال آیاژورها نوری عمودی به سمت بالا و تاسقف ایجاد کذده اند به همین دلیل از لحاظ ظاهری  بلندی را به وجود آورده اند.  بنابراین آپاژورها، آویزه ها و چراغهای دیواری که جهت نورشان به سمت سقف می باشد از جمله نورپردازی های مناسب می باشد. آنها نیز موجب می شوند که فاصله بین کف تا سقف را به شکل بارزی بیشتر به نظر برسد. اما به طور کلی در نورپردازی های هموژن و یا همگن کوتاهی سقف بیشتر جلوه می کند. به همین دلیل بهتر است نورپردازی های محلی (local) ترجیح داده شود.

در انتخاب پرده های دقت کنید

پرده ها مهمترین نقش را در کاهش باثیر سقف های کوتاه در فضای اتاق دارند. اگر از پرده هایی استفاده می کنید که ارتفاع آنها درست تا زیر پنجره است، یعنی دیوار را به دوقسمت تقسیم می کنید، مطمئن باشید که تاثیر سقف کوتاه و میزان دلگیری فضا را افزایش می دهید هرجا که می خواهید ارتفاع بیشتر از آنچه که هست به نظر برسد بهتر است از خطوط عمودی در هرچیزی استفاده کنید. پرده های زبرای عمودی به دلیل خطوط عمودی شان برای  مکان هایی با سقف کوتاه بسیار مناسب هستند. این نوع پرده ها اگر دارای ارتفاعی از سقف تا کف باشند، قطعا حس خفگی و دلگیری را کاهش می دهند. پرده های کرکره ای که دارای خطوط خشن نبوده اما در فضاهای خالی و پر یک اثر خطی را ایجاد کنند ترجیح بهتری می باشد. با این حال ممکن است شما دوست داشته باشید از پرده­های توری و پارچه ای استفاده کنید. در این صورت همانطوری که در این مثال (تصویر زیر ) نشان دداده شده است می توانید با استفاده از پرده هایی که بلندی آنها تا کف اتاق است، به نتیجه دلخواه خود برسید. اما فقط باید از بکاربردن پرده های طرح دار اجتناب کنید. برای ایجاد تاثیر عمودی باید از پارچه هایی در رنگ های ساده و دارای جنس نرم و لطیف

استفاده کرد. با ایجاد چین هایی تا کف در پرده های توری می توانید یک اثر خطی مانندپرده های عمودی ایجاد کنید. پرده های توری که هیچ انحنایی نداشته باشند و اندازه آنها درست به اندازه طول پنجره باشد، حتی اگر ارتفاع پرده تا کف نیز برسد، چنین تاثیر خطی نخواهند داشت.

اتاق خواب  هایی با سقف های کوچک، کوتاه و شیب دار، به لطف سرتخت ها و قفسه های کتاب با خطوط عمودی، بسیار ظریف تر یده می شوند. سرتخت های ساخته شده از نوار های ضخیم و باریک چوبی، زمانی که نصب شوند نتیجه ی حیرت انگیزی را خواهند داشت. قفسه های بالای تخت نظر باتوجه به این طرز تفکر طراحی شده است. تصور کنید که از یک روتختی و تختخوابی که نه تنها دارای خطوط عمودی نیست بلکه دارای خطوط افقی است همراه با قفسه هایی دارای طبقات افقی در کل دیوار استفاده کنید. در این صورت نتیجه بدست آمده کاملا متقاوت بوده و ارتفاع سقف در جهت منفی تحت تاثیر قرار می دهد.

مبلمان ها عمودی طراحی کنید

هرچه از خطوط و سطوح افقی دوری کنید برایتان بهتر خواهد بود.

 

از تابلوهای بزرگ استفاده نکنید

تصاویر چگونه برای دکوراسیون منزلا استفاده می شوند؟ شما می توانید ایده هایی در مورد چگونگی آویزان کردن تصاویر روی دیوار ها دریافت کنید. اما بگذارید ابتدا به این موضوع فکر کنیم که در خانه های با سقف کوتاه، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟!

ابتدا توصیه می کنم از تابلوها و چهارچوب های بزرگ دوری کنید. اما شاید در یکی دیوارخالی، اگر یک اثرهنری خاصی داشتید می توانید استفاده کنید. البته اگر می خواهید سقف اتاق حتما بلند تر به نظر برسد باید از تابلو های بزرگ، خصوصا تابلوهای عریض ( سطح افقی بلندتر) دوری کنید. بنابراین همانند این مثال پیشنهاد می کنم از تابلوها و چهارچوب های کوچک و در اندازه های  مختلف استفاده شود. چهارچوب های کوچک به دلیل اینکه در تعدادزیاد استفاده می شوند باعث می شوند سطح دیوار بزرگتر دیده شود. البته استفاده از چهارچوب های باریک و بلند در قسمت میانی به تعداد زیاد نیز تاثیر مهمی دارد.

به غیر از این، با استفاده از قاب عکس های طولانی تر اماباریک تر، ترکیباتی را می تواند ایجاد کرد. بکاربردن بیش از یک تابلوی هم اندازه نیز در یک دیوار ظاهر خوبی را ایجاد نمی کند.

آدرس دفتر مرکزی: استان البرز، کرج، گلشهر، خیابان درختی

شماره های تماس

دفتر فروش:

02633532594

دفتر مرکزی:

02128423771

02128423772

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ