شربت جلاب چیست؟

آیا می دانید شربت گوارای جلاب چیست و چقدر خاصیت دارد ؟با این شربت شگفت انگیز آشنا شوید.

شربت جلاب چیست؟

آیا می دانید شربت گوارای جلاب چیست و چقدر خاصیت دارد ؟با این شربت شگفت انگیز آشنا شوید.

جلاب چیست ؟

جلاب معرب گلاب است که در حقیقت شربت نبات و گلاب و زعفران است و اشربه ای (نوشیدنی) است که در ترکیبات دارویی ذکر یافته است.

خواص جلاب  :

تقویت کننده عمومی بدن و نشاط آور است و خصوصا مقوی قلب و اعصاب و معده و کبد و پاک کننده ی کلیه ها و مثانه از ریگ و شن می باشد.

محتوای شربت جلاب : زعفران و گلاب و شکر است.

طرز تهیه شربت جُلاب:

ابتدا نبات و گلاب را با شعله ملایم بجوشانید در حین جوشیدن کف آن را بگیرید و صاف نمایید به قدری بجوشد تا اینکه نصف شود. سپس زعفران را با مقداری گلاب حل کرده و سپس به نبات و گلاب اضافه کنید. شربت جلاب آماده است، هنگام استفاده از آن می توانید با آب سرد یا عرقیات مناسب و فرنجمشک و یا تخم ریحان و… بنوشند.

طبیعت جلاب :

معتدل مایل به گرم است. خون جید (پاک و پاکیزه) از آن حاصل می شود که می توان بعد از فصد و حجامت و جراحی و درمان کم خونی به مدت ۱۴ روز یک قاشق غذاخوری به همراه عرق مناسب و دارو های تجویز شده مصرف نمود در تمام مراحل عمر و در همه شهر ها و همه زمان ها می شود آن را مصرف کرد.

خواص دارویی جلاب :

جلاب یکی از مفرحات طب سنتی ایران بوده که بیشتر در درمان بیماری های سوداوی، شکستگی استخوان، سرطان، خشکی خلط  مفید بوده و داروی تسکین آسم است، تب بر و ملین و مدر و منضج و مقوی اعضای رئیسه ی بدن و مفرح است و تاثیر خوبی در درمان بیماری ها دارد، جلاب مصلح گلاب و صندل و سکنجبین است.

مضرات جلاب :

زنان باردار، بیماران دیابتی و افرادی که به اسهال مبتلا هستند از خوردن جلاب اجتناب کنند.

فراموش نکنیم :

جلاب معده، سینه، حلق، شش، سوختن مثانه در هنگام ادرار را سود دارد و آواز را صاف می کند و هر کجا که به نرمی حاجت آید سود دارد.

جهت تب ها، تشنگی، حرارت معده و جگر، حصبه، آبله، تب دق و تب های حاره که با سرفه می باشد، جهت تقویت آلات تنفس نافع  و ملین و منضج، مقوی اعضا، مدر بول، عرق، جهت اورام احشا مفید است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ