درمان طبیعی گردن درد؟

گاهی گردن‌دردها ناشی از ابتلا به دیسک و عدم رعایت شیوه‌های صحیح نشستن و برخاستن است و در برخی از موارد ابتلا به آرتروز موجب بروز درد در ناحیه گردن می‌شود...

بیمارانی که به دلایلی از قبیل درد گردن به متخصصان طب سوزنی مراجعه می‌کنند توسط این درمانگران معاینه چینی می‌شوند و سابقه بیماری‌شان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این افراد احتمال وجود مشکل در مفصل یا بافت استخوانی یا تاندوم‌ها وجود دارد. گاهی ممکن است گردن درد به صورت مادرزادی در افراد دیده شود. گاهی گردن‌دردها ناشی از ابتلا به دیسک و عدم رعایت شیوه‌های صحیح نشستن و برخاستن است و در برخی از موارد ابتلا به آرتروز موجب بروز درد در ناحیه گردن می‌شود. اما گاهی پیش می‌آید که علائم هیچ یک از این بیماری‌ها در پرونده و عکس‌های بیمار دیده نمی‌شود. در این حالت است که درمانگر و متخصص طب‌سوزنی احتمال بروز التهاب در بافت‌های نرم گردن را مورد بررسی قرار می‌دهد. این التهاب در بسیاری از موارد به دلیل عدم رعایت صحیح نشستن، استفاده نادرست از رایانه و مطالعه در وضعیت نامناسب در افراد دیده می‌شود که درمانگر با شناسایی آنها و زدن سوزن روی نقاط خاص برای درمان آن اقدام می‌کند.

غالبا افرادی که به این بیماری گرفتار هستند پس از 10 تا 12 جلسه دریافت سوزن به نتایج بسیار رضایت‌بخشی می‌رسند و دردهای‌شان برطرف می‌شود. گاهی متخصصان متناسب با نوع بیماری پس از دوره 12جلسه‌ای درمان، به بیمار توصیه می‌کنند هفته‌ای یک تا دو بار طب سوزنی دریافت کند. این کار به عنوان یک درمان نگهدارنده محسوب می‌شود و بیماری را کنترل می‌کند. بعد از یک ماه این جلسات به هفته‌ای یک‌‌بار، 2 هفته یک‌بار، ماهی یک‌بار و پس از آن هر 3تا 4 ماه یک بار ختم می‌شود تا به طور کلی بیماری از جسم بیمار خارج شود. توصیه‌ای که در این زمینه به بیماران مبتلا به دردها و اسپاسم‌های گردن دارم این است که از مصرف غذاهای چرب و ترش پرهیز کنند چون این غذاها اسپاسم گردن را شدت می‌بخشند. علاوه‌براین اگر این افراد در روزهای تابستان ترجیح می‌دهند به استخر بروند، بهتر است از شنای پروانه و قورباغه که فشار زیادی را به عضلات گردن وارد می‌کند، پرهیز کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ