قلق های پوشاندن لباس های گرم به کودکان…

mousavi
توصیه هایی برای پوشاندن لباس گرم به کودکان...

با شروع فصل سرما کم‌کم لباس‌های زمستانه از اعماق کمدها بیرون آورده می‌شوند و لباس‌های تابستانه از سر چوب لباسی‌ها جمع می‌شوند. والدین به تکاپوی تهیه لباس‌های گرم‌تر و زخیم‌تر می‌افتند و کودکشان را چنان با انوع و اقسام لباس‌ها می‌پوشانند که طفل معصوم توانایی حرکت کردن معمولی را تا حدودی از دست می‌دهد. با همه این مراقبت‌ها باز هم برخی از این بچه‌ها احساس سرما می‌کنند و در نهایت مریض می‌شوند.

باید بدانید که لباس پوشاندن به بچه‌ها برای جلوگیری از اتلاف دمای بدنشان قلق‌های خاص خودش را دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، نه کودک‌تان شما را برای پوشیدن لباس گرم و دستکش و شال گردن اذیت می‌کند نه لازم است بیهوده نگران سرماخوردگی او باشید.

بالا تنه را با یک زیرپوشش بپوشانید

هر تعداد لباس بافتنی هم که به بچه بپوشانید فایده ندارد تا زمانی که یک زیرپوش مناسب به تن ندارد. بنابراین به جای این‌که فرزندتان را تبدیل به یک چوب لباسی کنید و تحرک را از او بگیرید ابتدا یک زیر پوش نخی نازک تنش کنید.

در این صورت نه تنها جنس بافتنی یا پشمی تن کودک را اذیت نمی‌کند بلکه گرمای بدنش نیز حفظ می‌شود. بسیاری از مادران از این واقعیت بی‌اطلاعند که زخیم‌ترین لباس بافتنی هم بدون پوشیدن یک زیرپوش مناسب کارایی ندارد.

قبل از این که از منزل خارج شوید کت، پالتو یا کاپشن را تنش کنید تا گرمایی که در بدنش هست حفظ شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که به محض ورود به یک فضای گرم و رسیدن به منزل لباس‌های گرم را از تنش درآورید که زمانی که می‌خواهد دوباره بیرون برود، سرما نخورد.

بهترین گزینه برای گرم کردن بالاتنه بچه کاپشن است. چرا که لایه‌ای از پنبه یا پشم شیشه داخل آن دوخته شده که نقش عایق حرارتی را ایفا می‌کند. بهتر است کاپشنی با خاصیت ضد آب تهیه کنید که در روزهای بارانی هم قابل استفاده باشد.

هر چقدر این کاپشن یا پالتو بلندتر باشد بهتر می‌تواند کمر و پای کودک را مخافظت کند. کاپشن‌های بالاتنه کوتاه در شرایطی خوب است که مطمئن باشید هوای سرد به کمر کودک نمی‌رسد.

اگر برای دخترتان شنل می‌خرید، آگاه باشید که شنل بیشتر جنبه زیبایی ظاهری دارد و بیشتر برای اول پاییز و آخر زمستان کاربرد دارد. آن هم در شرایطی که مطمئن باشید، زیر شنل لباس گرم تن فرزندتان هست و هوای سرد از زیر آن به بدنش نمی‌رسد.

پایین تنه را با جوراب های بلند بپوشانید

مناسب‌ترین حالت برای پوشاندن پایین تنه کودک استفاده از شلوار است. در مورد دخترها باید به این نکته توجه کنید که زخیم‌ترین دامن هم نمی‌تواند از خوردن هوای سرد به پای کودک جلوگیری کند، بنابراین به صرف زیباتر بودن دامن دخترتان را در معرض سرما قرار ندهید. اگر واقعا اصرار دارید دامن بپوشد، می‌توانید جوراب شلواری پشمی زیر دامنش بپوشانید و روی آن کابشن یا پالتوی بلند تنش کنید.

حتی اگر کودکتان چکمه یا کفش مناسب زمستان می‌پوشد، باز هم لازم است که جورابش هم زمستانی با ساق‌های بلند باشد به نحوی که از رسیدن سرما به ساق پای کودک جلوگیری کند.

چرا که پا و ساق پا خیلی راحت یخ می‌کند. درخانه هم پای فرزندتان جوراب کنید. زیرا قسمت اعظم گرمای بدن از ناحیه پاها هدر می‌روند. می‌توانید کفی‌های رو فرشی یا جوراب‌های بافتنی هم برایش تهیه کنید.

منبع : سایت نی نی بان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ