نکته کاربردی درباره عسل…

عسل علاوه بر خواص خوراکی که دارد به‌صورت موضعی نیز شفابخش است...

امروزه کمتر کسی است که از خواص درمانی عسل‌های طبیعی در بهبود و درمان زخم و اسکار سوختگی بی‌خبر باشد یا از فواید درمانی عسل در بهبود درمان بیماری‌های قلبی- عروقی اطلاعی نداشته باشد.

عسل علاوه بر خواص خوراکی که دارد به‌صورت موضعی نیز شفابخش است. بسیاری از درمانگران طب مکمل استفاده از خمیر تهیه شده از عسل و دارچین را برای کاهش و تسکین ورم و دردهای مفصلی مؤثر می‌دانند.

به توصیه درمانگران طب سنتی ایران مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل در وعده صبحانه در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل‌های سرد سال کمک می‌کند.

مصرف روزانه عسل در وعده صبحانه به کاهش میزان کلسترول خون و همین‌طور تنظیم عملکرد دستگاه تنفسی و مجاری آن کمک می‌کند.

عسل علاوه بر افزایش  میزان ایمنی و مقاومت می‌تواند با بهبود عملکرد گلبول‌های سفید خون سیستم دفاعی بدن را برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها تقویت کند.

متخصصان و درمانگران چینی نوشیدن چای عسل و دارچین را یکی از بهترین راه حل‌ها برای پیشگیری از پیری سلول‌ها و بافت‌های بدن می‌دانند. آن‌ها معتقدند که این چای موجب افزایش طول عمر انسان می‌شود.

امروزه بسیاری از متخصصان طب کنونی به‌ویژه افرادی که در حوزه پوست و درمان سوختگی‌ها فعالیت می‌کنند به خواص درمانی و موثر عسل در بهبود زخم‌های سوختگی ایمان دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ