۸ راه برای جلوگیری از تنک شدن مو

مهرناز زاوه
تنها خطوط لبخند نیستند که سن شما را آشکار می‌کنند؛ مو نیز مثل پوست پیر می‌شود.

تنها خطوط لبخند نیستند که سن شما را آشکار می‌کنند؛ مو نیز مثل پوست پیر می‌شود. با افزایش سن، موی کمتری روی سر رشد می‌کند. همچنین تارهای مو نازک‌تر می‌شوند. اما اگر موهای شما نازک شده، به این معنا نیست که باید با آن کنار بیایید. گزینه‌های متعددی مثل سرم مینوکسیدیل، عمل پیوند مو و لیزر درمانی وجود دارد؛ اما اغلب فاصله زیادی بین انتظارات موجود و نتایج حاصل از درمان مشاهده می‌شود. شما می‌توانید با دنباله‌روی از یک برنامه هوشمند، موهایی سالم‌تر و پر‌پشت‌تر داشته باشید.
کوتاه کردن مو
یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که برای بهبود ظاهر کم پشت موها به کار گرفته می‌شود، کوتاه کردن مو است. موی کوتاه سالم‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌رسد. لایه‌بندی مو باعث افزایش حجم ظاهری مو می‌شود. از آرایشگر خود بخواهید لایه‌ها را در بخش جلویی صورت نمایان کند، اما پشت موها را پر‌تر بگذارد. اگر دوست دارید موهای چتری داشته باشید، مطمئن شوید که چتری مو از بخش عقب سر شروع شده باشد.
روشن کردن مو
پوشش دادن تارهای خاکستری مو مزیت‌های بسیاری دارد؛ رنگ مو باعث تورم کوتیکول مو می‌شود و در نتیجه، قطر و حجم آن را افزایش می‌دهد. یک بار در ماه ریشه‌های مو را رنگ کنید و هر دو تا سه ماه یک بار هایلایت کنید تا موهایتان ضعیف نشود. برای این کار بهتر است رنگی روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای خود انتخاب کنید.
انتخاب کننده باشید
فقط چند دقیقه روی سرتان می‌ماند؛ اما شامپویی که استفاده می‌کنید اثرات قابل توجهی دارد. بهتر است از شامپوهای حجم‌دهنده بدون سولفات استفاده کنید. شامپوهای سولفات‌دار به ریشه موها آسیب می‌زنند، چربی مو را از بین برده و درخشندگی آن را کاهش می‌دهند. شامپوهای حجم‌دهنده کوین مورفی گزینه مناسبی هستند که با تحریک ریشه به رشد موها کمک می‌کنند.
کمک بگیرید
آن وقت ارزشمندی که پیش از خشک شدن موهای خود دارید، بهترین زمان ممکن برای حجم دادن به مو است. شما می‌توانید از موس یا اسپری‌های حجم‌دهنده برای بهبود فرم موهای خود استفاده کنید. فرقی ندارد از چه محصولی برای حجم دادن به موهای خود استفاده می‌کنید؛ در هر صورت بهتر است تنها از یک محصول پس از حمام استفاده کنید. بکارگیری محصولات متنوع، حتی اگر جزء بهترین محصولات باشند، باعث سنگینی موهای شما خواهد شد.
مراقبت از موها را جدی بگیرید
آماده‌سازی موها اهمیت بسیاری دارد؛ اگر دوست دارید ظاهر موهایتان بهتر از یک اسپاگتی پخته شده باشد، می‌بایست از موهایتان بیشتر مراقبت کنید. از برس‌های گرد برای شانه کردن موها استفاده کنید. بر خلاف جهت طبیعی تارهای مو شانه بزنید، به طوری که تمام تارهای مو از یک سمت به سمت دیگر سر منتقل شوند. شما می‌توانید با استفاده از برس‌های گرد از آسیب دیدن موهایتان جلوگیری کنید. توجه کنید که برس‌های فلزی گرمای زیادی به تارهای مو منتقل می‌کنند.
خنک نگه داشتن مو
استفاده از ابزار گرمایشی روی موهای خشک، به بافت مو آسیب می‌زند. شما می‌توانید از بیگودی برای خنک نگه داشتن موهایتان استفاده کنید. این بیگودی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. از این رو، روی موهای مختلف قابل استفاده‌اند. موهای خود را از جلوی صورت در بیگودی بپیچید و حداقل ۱۰ دقیقه منتظر بمانید.
تغییر قیافه دهید
لیفت ریشه مو، شروع کار است؛ اما اگر پوست سرتان جمع شده و یک قسمت را خالی‌تر از جای دیگر نشان می‌دهد، می‌بایست از الیاف مو برای پر کردن شکاف میان تارهای مو استفاده کنید. پیوند الیاف سلولوزی نازک با موها باعث ضخیم شدن تارهای مو می‌شود، اما رنگ مو که باید شبیه رنگ موهایتان شود، فرق سر را از دید پنهان می‌کند. محصولات متنوعی با رنگ های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند که می‌توانید از نوع دلخواه خود استفاده کنید.
منبع: prevention

ویتامین‌های مناسب برای رشد مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ