باید ها و نبایدهای مراقبت از پوست

عادت‌هایی که در زندگی روزمره دارید می‌توانند پوست‌تان را تحت‌تأثیر قرار دهند، سعی کنید انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشید.

عادتهایی که در زندگی روزمره دارید میتوانند پوستتان را تحتتأثیر قرار دهند، سعی کنید انتخابهای سالمتری داشته باشید.

ورزش کنید: تمرینات ورزشی استرس را کاهش داده و کمک میکنند راحتتر بخوابید و در نتیجه پوست سالمتری داشته باشید.

از خوابتان نزنید: خواب فرصتی است که در آن بدن آسیبهای وارد شده بهخود در طول روز را ترمیم میکند. 8-7 ساعت خواب شبانه سبب آرامش پوست صورت شده و چروکها را کمتر میکند. به هیچ وجه با آرایش نخوابید. سعی کنید اطراف محل خوابتان عاری از مواد شیمیایی و دوده باشد و برای جوانسازی پوستتان حتما قبل از خواب مرطوبکننده بزنید.

غذای سالم بخورید: تغذیه سالم شما را جوان و زیبا نگه میدارد. رژیمهای غذایی غنی از ویتامین C وآنتی اکسیدانهای ضدچروک اجازه نمیدهند که رادیکالهای آزاد سلولهای پوستتان را از بین ببرند.

آب بنوشید: اگر میخواهید پوستتان هیچگاه رطوبت خود را از دست ندهد بهتر است به مقدار کافی آب بنوشید. هنگامی که آب کافی در اختیار سلولهای بدن باشد، میتوانند آب مورد نیاز خود را جذب کنند و دچار چروک و کدورت نشوند.

نوشیدن قهوه و نوشابههای گازدار ممنوع : نوشیدن قهوه و نوشابههای گازدار آب را از پوست میگیرند و سبب خشکی و خسته بهنظر رسیدن آن میشوند. به علاوه زیادهروی در مصرف این نوشیدنیها شرایط را برای ابتلا به بیماری پوستی روزانه فراهم میکند.

سیگار نکشید: بعد از آفتاب، دود سیگار بدترین عامل مخرب پوست و مسبب چروک و خشکی است. تاثیرات منفی سیگار توسط محققان به اثبات رسیده است. دود سیگار سبب افزایش فعالیت آنزیم تخریبکننده کلاژنها و کاهش تولید کلاژن میشود.

با شناخت عوامل پیرکننده پوست میتوانید به نحو صحیحتری با آنها مقابله کنید. امروزه محصولات مفیدی در بازار دارویی وجود دارند که کمک چشمگیری به سالم و جوان ماندن پوست میکنند.

 محصولات مرطوب کننده: پوست را هیدارته میکنند.

 محصولات لایه بردار: سلولهای مرده را از پوست میزدایند.

 محصولات روشن کننده: اثرات ناشی از آفتاب را کم رنگ میکنند.

 رتینوئیدها: پوست آسیب دیده را ترمیم میکنند.

اما با تمام این روشهای درمانی مفید بازهم پیشگیری بهترین درمان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ