سلولیت چیست؟

سلولیت در واقع نوعی بافت چربی است؛ اما با ظاهری متفاوت از سایر انواع چربی‌ها. سلولیت به شکل چربی چال‌دار روی سطح پوست ظاهر می‌شود و اغلب در نقاطی مانند ران و باسن دیده می‌شود.

سلولیت نامی آشناست. بارها و بارها این نام را از زبان متخصصان پوست و مو شنیدهایم، اما واقعا سلولیت چیست؟ قبل از پیدا کردن درمانی برای سلولیت، بهتر است با این مفهوم کاملا آشنا شویم و علت وقوع آن را بررسی کنیم. به گفته یکی از متخصصان، ریشه اصلی این بیماری ژنتیکی است و حدود 90 درصد خانمها به این بیماری دچار هستند.

سلولیت در واقع نوعی بافت چربی است؛ اما با ظاهری متفاوت از سایر انواع چربیها. سلولیت به شکل چربی چالدار روی سطح پوست ظاهر میشود و اغلب در نقاطی مانند ران و باسن دیده میشود. اگر نوع آن خفیف باشد، تنها زمانی دیده میشود که پوست را نیشگون بگیرید. اما در شرایط حاد، فرورفتگی و برآمدگیهای آن بدون نیشگون گرفتن، واضح و قابل دیدن است.

سلولیت در خانمها بیشتر در نقاطی مانند ران و باسن جمع میشود در حالیکه در آقایان این اتفاق کمتر میافتد. چربی زیرپوست شامل: چربی نواری، رشتهای ولیف مانند است. در آقایان، این نوار، اغلب در ردیفهایی مساوی است، اما در خانمها، حتی آنهایی که وزن مناسبی دارند، نوارها منظم و در ردیفهای مساوی در کنار هم قرار نگرفتهاند بلکه الگویی زیگزاگی شکل دارند که احتمالا بخشی از آن بهخاطر تغییر و تحولات هورمونی است. این مسئله موجب میشود که چربی به درون بافتهای پیوندی نفوذ کند و ایجاد برجستگی و فرورفتگیهایی کند که خود را بهصورت سلولیت نشان میدهد. ژنتیک در موارد حاد سلولیت تاثیر بسزایی دارد. میزان چربی بدن نیز در شکلگیری سلولیت بیتاثیر نیست. وزن بیش از حد باعث میشود سلولیت بیشتر به چشم بخورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ