9 دلیل خستگی خانم های خانه دار ( شماره یک )

70درصد از خانم‌های خانه‌دار دچار خستگی، بی‌حوصلگی و کرختی روزانه می‌شوند!

الو دکتر می گوید : درواقع 70درصد از خانم‌های خانه‌دار دچار خستگی، بی‌حوصلگی و کرختی روزانه می‌شوند! در اینجا 9 دلیل اصلی خستگی در خانم‌ها را با هم بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم چطور برآنها غلبه کنید.

1. مصرف بیش از حد کافئین : چای و قهوه خستگی‌تان را در نمی‌آورند.

اگر فکر می‌کنید با مصرف چندین لیوان چای و قهوه در طول روز می‌توانید خستگی‌تان را برطرف کنید، سخت در اشتباهید! مصرف بیش از حد مواد حاوی کافئین به‌خصوص بعد از غروب آفتاب می‌تواند برعکس عمل کند و باعث شود شب‌ها خواب کافی نداشته باشید. شیرینی‌های خوشمزه‌ای هم که درکنار نوشیدنی‌های‌تان می‌خورید اگرچه در لحظه خوردن حس خوبی ایجاد می‌کنند اما قندخون را دچار نوسان کرده و همین موضوع خستگی را چندین برابر می‌کند. بهترین راه برای رفع خستگی پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی تازه و پروتئین‌های بدون چربی است. با این کار می‌توانید وزن اضافی‌تان را هم کم کرده و از چاقی که یکی دیگر از دلایل اصلی خستگی است، دوری کنید.

2. نداشتن فعالیت ورزشی : کم‌تحرک‌ها خسته‌تر هستند .

ورزش‌ نکردن یکی از دلایل مهم خستگی است . البته یادتان باشد 3تا6 ساعت قبل از خواب نباید هیچ نوع ورزشی انجام دهید. اگر احساس می‌کنید بعد از ورزش خسته‌تر می‌شوید باید بدانید که ورزش درواقع انرژی تولید می‌کند نه اینکه آن را کاهش دهد! تقریبا تمامی تحقیقاتی که روی این مسئله صورت گرفته ثابت کرده‌اند افراد کم‌تحرکی که شروع به ورزش می‌کنند خیلی کمتر از افرادی که همیشه یکجا بیکار می‌نشینند احساس خستگی می‌کنند. برای رفع خستگی باید حداقل 3 روز در هفته روزی 40 دقیقه ورزش کنید. مهم نیست چه ورزشی انجام می‌دهید فقط اینکه یکجا ثابت و بیکار ننشینید! بعد از یک ماه ورزش خودتان شاهد تغییرات ایجاد شده خواهید بود و در 3تا 6 ماه آینده نیز به بهترین وضعیت خواهید رسید.

3. کم‌خوابی : قبل از خواب موبایل بازی می‌کنید؟

تقریبا نیمی از دلایل خستگی مربوط به کم‌خوابی است. اگر شب‌ها نمی‌توانید به طور میانگین 7 ساعت خواب مداوم داشته باشید، سعی کنید 3ساعت قبل از خواب اصلا نوشیدنی‌های حاوی کافئین مصرف نکنید. اگر هم دستشویی رفتن‌های نیمه شبی دلیل از خواب پریدن‌تان است شب‌ها بعد از شام یا حتی بعد از ساعت 6‌ عصر دیگر نوشیدنی ننوشید. البته این را هم درنظر بگیرید که بعضی افراد با مصرف یک لیوان شیر عسل گرم قبل از خواب بهتر می‌خوابند. علاوه‌بر این هنگامی که به تختخواب می‌روید از دیدن تلویزیون یا کار با موبایل و لپ‌تاپ صرف‌نظر کنید. اتاق خواب‌تان هم باید آرام، با دمای معتدل و کم‌نور باشد.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ