معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت چهارم )

دکتر چکوفسکی به شما می‌گویـد چطـور خـوش‌انـدام شـوید

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت اول )

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت دوم )

معجزه کاهش وزن سریع ( قسمت سوم )

الو دکتر می گوید : همه افراد مثل هم چاق نیستند. همان‌طور که حتما دیده‌اید بعضی پایین‌تنه چاق دارند، بعضی شکم چاق و بعضی دیگر دست‌ها و پاهای چاقی دارند. اولین بار در سال 1002 ، چهار شکل مختلف بدنی توسط دکتر ادوارد چکوفسکی معرفی شد. طبق گفته او انواع فرم‌های بدنی در 4 شکل کلی گلابی، سیب، ساعت شنی و مستطیلی قرار می‌گیرند. یعنی بدن هر فرد متعلق به یکی از این اشکال خواهد بود. هر فرم بدنی برای اینکه بتواند اندام متناسبی داشته باشد لازم است از رژیم غذایی خاص و ورزش‌های متفاوتی کمک بگیرد. کم‌ کردن وزن براساس فرم بدنی هوشمندانه‌تر است و راحت‌تر انجام خواهد شد. به علاوه شما با آگاهی از فرم بدن خود می‌توانید اشکالات آن را رفع کنید و زیباتر و متناسب‌تر به نظر برسید.

اندام ساعت شنی

کاهش سایز مهم است

فرم کلی: افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند شانه‌ها و سینه پهن و باسن و ران‌های بزرگ دارند. در این افراد میانه بدن یا کمر به نسبت بالاتنه و پایین‌تنه کوچک‌تر است.  دور کمر این افراد حدود 15 تا 20 سانتی‌متر از دور سینه و دور باسن آنها کوچک‌تر است، درست مثل یک ساعت شنی. این فرم بدن بیشتر بین زن‌ها رایج است اما تعداد کمی از مردها هم بدن‌شان به این فرم است. این افراد استخوان‌هایی بسیار قوی دارند. توده عضلانی آنها هم بسیار متراکم است. این افراد انعطاف‌پذیری خوبی در سراسر بدن‌شان دارند و معمولا از نظر آمادگی جسمانی دارای وضعیت بهتری هستند.

افراد دارای این فرم بدنی بیشتر از سایر فرم‌ها لازم است به جای کاهش وزن، روی کاهش سایز تکیه کنند .

روش‌های تناسب‌اندام: در بدن این افراد پشت بازو، داخل و خارج ران، بخش پایینی باسن و پایین شکم چاق است. این افراد لازم است موقع کاهش وزن روی کل بدن و بیشتر روی نقاط پایین‌تنه خود تمرکز کنند. آنها می‌توانند از ورزش‌هایی که روی کمر تمرکز دارد و باعث چربی سوزی در آن ناحیه می‌شود اجتناب کنند.

افراد دارای این فرم بدنی بیشتر از سایر فرم‌ها لازم است به جای کاهش وزن، روی کاهش سایز تکیه کنند. یعنی به جای اینکه کاهش وزن‌شان را با ترازو چک کنند، به تغییر اندازه‌های خود توجه کنند. البته این کار با رژیم تنها امکان‌پذیر نیست. رژیم برای آنها باید حتما همراه با ورزش باشد.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ