روش پاک کردن واکس از روی سیب

غزاله ذوالفقاری
دکتر کمبل به تمامی سوالات شما در این مورد پاسخ می دهد

آیا واقعا روی  میوه ها و سبزیجات واکس وجود داره؟

دکتر کمبل:بله،سیب در واقع یکی از میوه هایی ست که به صورت طبیعی تولید موم می کند.میوه های بسیاری هم هستند که موم تولید می کنند مانند آلو،گلابی و..

موم طبیعی تولید شده توسط سیب،نقش های حیاتی فراوانی بازی می کند از جمله :

موجب استحکام میوه می شود.

و فرآیند طبیعی خراب شدن میوه را کند می کند

پوشش مومی ای که سیب تولید می کند،موجب محافظت از میوه می شود.این پوشش مومی گاهی ممکن است به رنگ شیری دیده شود اما اگر به آرامی آن را مالش دهید درخشان دیده می شود.

آیا به میوه ها و سبزیجات موم یا پارافین اضافی زده می شود؟

دکتر کمبل: در برخی مواقع نوعی واکس مخصوص به میوه ها و سبزیجات زده می شود تا میزان پوشش مومی طبیعی میوه ها افزایش پیدا کند.برای مثال در مورد میوه هایی مثل خیار این کار انجام می شود.در محصولاتی مانند کلم و شلغم هم این واکس های مصنوعی برای افزایش مدت نگهداری زده می شود.خوردن اینگونه واکس های مخصوص مواد غذایی بی خطر است.

گفتید که خوردن واکس های مخصوص مواد غذایی بی خطر است،چطور مطمئن شویم؟

دکتر کمبل:نکته ای که در مورد این واکس های باید به آن توجه کرد این است که این واکس ها برای انسان قابل هضم نیستند.انسان توانایی هضم و جذب ترکیب های مختلف واکس را ندارد.واکس ها در لوله ی گوارش ما دست نخورده باقی می مانند.

آیا سرکه به پاک کردن واکس  روی سیب کمک می کند؟

 بله،سرکه می تواند باعث کاهش پوشش مومی روی سیب شود و اگر در مدت طولانی آن در تماس باشد می تواند تمامی واکس موجود را از بین ببرد.اگرچه این واکس،به عنوان یک محافظ برای میوه است…این پوشش مومی به عنوان محافظی برای از دست رفتن رطوبت عمل کرده و یک سد فیزیکی در برابر ورود میکروارگانیسم ها به میوه است.میزان این نوع واکس به نوع میوه،رسیدگی در زمان برداشت و شرایط نگهداری بستگی دارد…

(منبع:www.bestfoodfacts.org)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ