درمان صد در صد سرطان دهانه رحم و بیماری آندومتریوز

تشخیص درمان سرطان دهانه رحم

الو دکتر می گوید : میدانیم که سرطان دهانه رحم بهوسیله نوعی ویروس به نام HPV ایجاد میشود.HPV همان ویروس زگیل است و 100 نوع دارد که زگیل یک نوع خوش خیم آن است و فقط چند نوع از این ویروس باعث سرطان میشود. این ویروسها به طور طبیعی انگل بدن انسان هستند و بر اثر مقاربت انتقال پیدا میکنند. این موضوع به اشتباه جا افتاده که میگویند فقط از طریق مقاربت با شریکهای جنسی متعدد انتقال مییابد بلکه بین یک زن و شوهر هم میتواند منتقل شود. این در حالی است که میتوان با معاینه و تست سرطان، دهانه رحم را بررسی کرد و تشخیص زودرس داد. در این صورت سرطان صد درصد قابل درمان است.

بیماری آندومتریوز از سرطان هم بدتر است!

مسئلهای که خیلی جالب است و شاید از سرطان هم بدتر است، بیماری آندومتریوز است. سالهای قبل شاید حتی هر 2 تا 3 ماه یک بیمار آندومتریوز نمیدیدیم اما حالا هر روز 3 تا 4 بیمار در این زمینه مراجعه میکنند. این هم یک تراژدی است! دلایل آن نیز به همان علائم تشدید کننده سرطانها و همچنین بالا رفتن سن ازدواج برمیگردد. ممکن است سؤال کنید آندومتریوز چیست؟

الو دکتر اینگونه پاسخ می دهد : خون قاعدگی به دلایلی همانطور که از مهبل بیرون میآید یک مقدار به داخل شکم میریزد. گاهی بافت پوششی داخل رحم در داخل شکم کاشته میشود و آندومتریوز ایجاد میشود. در فرضیه دیگر نیز گفته میشود سلول های بنیادی به ذات سلول آندومتر درست میکنند کما اینکه در انتهای چشم، ریه و دستگاه گوارش هم آندومتریوز دیده شده است اما مکان اصلی آن در رحم است چون این سلول فقط داخل رحم بهوجود میآید. در کل آندومتریوز به وجود سلولهای رحم در جایی غیر از مکان اصلی خود گفته میشود.

منبع :alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ