درمـان‌های شگفت‌انگیـز پوسـت در زمستـان ( قسمت دوم )

لوازم آرایشی مناسب فصل زمستان

الو دکتر می گوید : این روزها که کم‌کم هوا شروع به خنک‌شدن می‌کند، می‌تواند خشکی پوست را برای شما به همراه داشته باشد اما با کمی تغییر در عادت‌های روزانه می‌توانید دچار این مشکل نشوید.

پوست بیندازید

بهتر است برای لایه‌برداری هم از یک اسکراب فیزیکی(مثل لیف یا هر اسکرابی که دارای دانه‌های کروی شکل است) و هم از لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده کنید. مثلا می‌توانید شکر یا نمک یا آرد جو را با شامپو بدن‌تان مخلوط کنید و بدن‌تان را با آن در حمام ماساژ دهید، البته حواس‌تان باشد که به زانو‌ها و آرنج‌ها توجه ویژ‌ه‌ای داشته ‌باشید. استفاده از لایه‌برداری حاوی اسیدهای میوه (مثل آلفاهیدروکسی اسید) نیز می‌تواند پوست شما را لطیف‌تر کند.

کدام کرم دست را بخرید؟

یکی دیگر از مشکلات رایج این فصل خشک شدن دست‌هاست؛ یکی از مشکلات پوستی آزاردهنده که در صورت بی‌توجهی و رسیدگی نکردن به آن، ممکن است به یک بیماری مزمن تبدیل شود. استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده قوی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. علاوه ‌بر این برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست می‌توانید از روغن کالاندولا (گل همیشه بهار) روزی 2 بار استفاده کنید.  همچنین اگر خارش یا کشش زیادی در پوست‌تان احساس می‌کنید می‌توانید 10 قطره روغن از اوکالیپتوس، نعناع و آلوورا به مرطوب‌کننده‌تان اضافه‌کنید. علاوه بر این ها از مصرف صابون‌‌هایی که شدیدا قلیایی هستند یا مواد پاک‌کننده‌ای که دارای مقادیر زیادی مواد خشک‌‌کننده و قلیایی هستند، خودداری کنید.

محصولات تک‌کاره بخرید

اگر نوع پوست شما خشک یا مختلط باشد ممکن است یک کرم‌پودر عادی چندان مناسب استفاده در زمستان نباشد اما اگر اصرار دارید که برای یکنواخت کردن رنگ پوست‌تان از کرم‌پودر استفاده کنید بهتر است به دنبال کرم‌پودری باشید که حاوی مقداری مواد مرطوب‌کننده باشد چون با محافظت بیشتر از پوست در مقابل باد‌های زمستان هم یکنواختی پوست را بهتر حفظ می‌کند و هم مانع خراب شدن آرایش شما می‌شود. احتمالا در تابستان به دنبال محصولات آرایشی و بهداشتی سبکی بودید که چند کار را با هم انجام دهند مثل مرطوب‌کننده‌ها یا ضدآفتاب‌های رنگ‌دار یا… که چندان هم روی پوست شما سنگینی نکند اما در زمستان  بهتر است به جای استفاده از محصولات چندکاره از محصولاتی استفاده کنید که تنها یک کار را انجام می‌دهد مثلا اینکه مرطوب‌کننده باید کاملا مجزا از کرم‌پودر باشد چون وقتی کرمی فقط مرطوب‌کننده باشد بهتر می‌تواند فرایند آبرسانی به پوست را انجام دهد و آب پوست را در تمام روز حفظ کند.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ