اگر همدیگر را دوست دارید٬ پس چرا ازدواج نمی‌کنید؟

maryam01
من ازدواج کردن را دوست دارم. چیزی در آن هست که نگرانی شما را کم‌تر می‌کند. چیزی که جالب، آرامش‌بخش، پرهیجان، چالش‌برانگیز و امیدوارکننده است.

من ازدواج کردن را دوست دارم. چیزی در آن هست که نگرانی شما را کم‌تر می‌کند. چیزی که جالب، آرامش‌بخش، پرهیجان، چالش‌برانگیز و امیدوارکننده است.
ازدواج مقوله‌‌ای استثنایی در زندگی من بود. هفت سال ازدواج در مقایسه با سی سال زندگی کردن با زن‌ها. چیزی که این روزها زیاد درباره‌اش بحث می‌شود، ازدواج سفید است، یعنی زندگی زوج بدون ازدواج رسمی. اما اگر زوج می‌توانند با هم زندگی کنند، چرا با هم ازدواج نمی‌کنند؟
آمارها نشان می‌دهد که طی بیست سال اخیر میزان جدایی زوج‌هایی که فقط با هم زندگی کرده‌اند (نه ازدواج) حدود ۳۰ درصد بیشتر از زوج‌هایی بوده که مستقیما با هم ازدواج کرده‌اند.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

البته این آمار مانع از این نشد که زوج‌ها دیگر با هم زندگی نکنند. امروزه افراد بیشتری (برای مدتی) در مقایسه با گذشته با هم زندگی می‌کنند یعنی چیزی حدود ۶۶ درصد زوج‌هایی که با هم ازدواج می‌کنند قبلش با هم زندگی‌ کرده‌اند. آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۲ در بریتانیان نشان می‌دهد که ۷.۸ میلیون زوج با هم زندگی می‌کنند٬ این رقم در سال ۱۹۹۶ حدود ۲.۹ میلیون نفر بود که تفاوت بسیار چشمگیری است.
نشانه‌های موجود در این تحقیق گویای این است که افراد برای آن‌که برای ازدواج یکدیگر را بسنجند و محک بزنند قبلش با هم زندگی می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر افراد از سن ۱۸ سالگی با هم زندگی کنند میزان جدایی‌شان حدود ۶۰ درصد خواهد بود. اگر از سن ۲۳ سالگی با هم زندگی را آغاز کنند٬ این رقم تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. نکته‌ی جالب دیگر به تعویق افتادن ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد که میانگین سن نخستین ازدواج ۲۶.۵ سال برای زنان و ۲۸.۷ سال برای مردان است. می‌توان گفت که این مسئله در طی پنجاه سال گذشته روند رو به افزایشی داشته است.
(منبع: psychologymag)

خبر مرتبط:
چرا ازدواج مجدد در مردها بیشتر از زن‌هاست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ