مشکلات جنسی زنان، زاده کدام علت ها هستند؟ (قسمت دوم )

تشخیص و درمان مشکلات جنسی بانوان

مشکلات جنسی زنان( قسمت اول )

تشخیص مشکلات جنسی زنان چگونه است؟

زنان اغلب با مواجه شدن با بی میلی جنسی و یا عدم رضایت جنسی در خود و یا شریک جنسی و یا هر دو طرف به مشکلات جنسی خود پی می برند. زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد باید زندگیتان را مرور کنید و ببینید چه چیزهایی وجود دارد و چه چیزهایی وجود ندارد. به عنوان مثال:

– آیا شما مریض هستید و یا داروی خاصی که موجب کاهش میل جنسی و اختلال در تحریک پذیری می شود مصرف می کنید؟

– آیا شما اغلب با استرس مواجه بوده و یا خسته هستید؟

– آیا شما با همسرتان یک رابطه صمیمانه، دلسوزانه و همراه با احترام ندارید؟

– آیا شما و همسرتان زمان لازم برای با هم بودن در یک فضای آرام و خصوصی را دارید؟

– آیا شما خاطرات دردناکی در مورد روابط جنسی و یا تجاوزات جنسی دارید؟

مطمئنا پزشک می تواند به شما کمک کند. پزشک سوالاتی را از شما خواهد پرسید و شما را معاینه می کند و در مورد علل احتمالی مشکل با شما صحبت خواهد کرد.

برخی از زنان حرف زدن با پزشک در مورد مشکلات جنسیشان را دشوار می دانند. در این موارد بهتر است حرف هایی که می خواهید به پزشک بزنید را قبل از مراجعه به پزشک بنویسید. به عنوان مثال شما می توانید چیزی مانند این بنویسید، “در چند ماه گذشته به اندازه ای که قبلا از رابطه جنسی لذت می بردم، نمی توانم لذت ببرم.” و یا اینکه “از زمانی که من شروع به مصرف فلان دارو کردم، تمایلات جنسی خود را از دست دادم.”

درمان مشکلات جنسی زنان چگونه است؟

درمان مشکلات جنسی بستگی به علت به وجود آورنده مشکل جنسی دارد. ممکن است مشکلات جنسی زنان یک یا چند دلیل مختلف داشته باشند. بسیاری از مشکلات جنسی بعد از مشخص شدن علت و یا علل آن قابل درمان هستند. موفقیت مراحل درمانی تا حد زیادی به میزان راحتی روابط شما با پزشکتان بستگی دارد. بهترین حالت این است که شما و همسرتان به صورت علنی و بی پرده در مورد مشکلات و نگرانی های جنسیتان صحبت کنید. درمان ممکن است شامل درمان مشکلات جسمی، مشاوره در مورد روابط بین زوجین و یادگیری مسائلی در مورد روابط زناشویی باشد که می توانید در خانه تمرین کنید. به عنوان مثال یک حمام آب گرم قبل از رابطه جنسی و داشتن یک رابطه عاشقانه قبل از برقراری رابطه جنسی و امتحان کردن پوزیشن های مختلف ممکن است به شما کمک کند.(سلامت نیوز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ