بهترین حالت خواب برای شما کدام است-قسمت دوم

مهرناز زاوه
خوابیدن به پشت بعد از فشار دائمی که در طول روز و حین راه رفتن و نشستن به شما وارد می‌شود،‌ برای لگن‌های‌تان استراحت محسوب می‌شود.

در قسمت اول خواندید که با بهترین حالت خواب برای مواقعی که در نواحی خاصی از بدن‌تان احساس درد می‌کنید کدام است. در اینجا ادامه مطلب را دنبال کنید.
۴-اگر شانه درد دارید به پهلو بخوابید و حالت «بغل کردن» را به خود بگیرید.
بسیاری از خانم‌ها دچار این اشتباه می‌شوند که هنگام خواب دستشان را  زیرسرشان می‌گذارند که باعث کشیدگی شبکه‌ی بازویی می‌شود – شبکه از عصب‌ها که کنترل شانه بازو و دستان را به عهده دارد. مثل این است که بخواهید با ۱۰ کیلو بار روی بازوی‌تان بخوابید.
به پهلویی بخوابید که احساس درد در شانه‌ی آن سمت ندارید و پاهای‌تان را کمی خم کنید. بازوی زیری را جلوی‌تان دراز کنید و بعد آن را به سمت خود بیاورید، با هر دو بازو یک بالش را بغل کنید. اگر در هر دو شانه  احساس درد می‌کنید، به پشت بخوابید و دستانتان را در دو طرف بدنتان بگذارید.
۵-اگر لگن‌تان درد می‌کند به پشت  بخوابید.
حدود ۱۵ درصد از زنان به بورسیت دچارند، شرایطی دردناک که از التهاب مفصل ران نشات می‌گیرد. درد بورسیت می‌تواند تمام شب فرد را آزار دهد و خواب را غیرممکن سازد. اما راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد. خوابیدن به پهلوی آسیب‌دیده آخرین کاری است که شما می‌خواهید انجام دهید. چون با این کار فشار زیادی به لگن‌های‌تان می‌آورید و آن را به سمت تشک‌ هل می‌دهید. خوابیدن به پشت بعد از فشار دائمی که در طول روز و حین راه رفتن و نشستن به شما وارد می‌شود،‌ برای لگن‌های‌تان استراحت محسوب می‌شود. برای حمایت بیشتر یک بالش زیر زانوهایتان بگذارید.
۶-اگر فک‌تان درد می‌کند به پشت و طاقباز بخوابید.
فشردن دندان‌ها روی هم در خواب یا دندان قروچه، شرایط ژنتیکی است که تقریبا هشت درصد از بزرگسالان به آن دچارند. این موضوع به اضطراب، استرس و اختلال خواب مرتبط است؛ همچنین باعث ایجاد درد در فک و دندان‌های‌تان می‌شود و حتی می‌تواند شکل صورت‌تان را تغییر دهد. اگر شک دارید که شب‌ها دندان قروچه می‌کنید یا نه، رو به بالا بخوابید. این وضعیت به فک پایین اجازه می‌دهد که در موقعیت طبیعی‌اش قرار بگیرد و عضلات صورت استراحت کنند. دکتر کارولین تاگرت برن، عضو آکادمی دندانپزشکی عمومی می‌گوید «من به بیمارانم می‌گویم به پشت بخوابند، لب‌های شان را ببندند اما دندان‌هایشان را باز از هم بگذارند. برای اینکه شانس چرخیدن سرتان را  کمتر کنید سعی کنید دستانتان را صاف در دو طرف بگذارید. (افراد اغلب به طور ناخودآگاه به سمت بازویی که خم است می‌چرخند.)
(منبع: Health)

مطلب مرتبط:
بهترین حالت خواب برای شما کدام است-قسمت اول
۸ غذا برای درمان بی‌خوابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ