رژیم‌های غذایی مرگبار(قسمت دوم)

قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید. برای مطالعه اشتباه دوم در این رژیم های غذایی الو دکتر را دنبال کنید.

 این روزها رژیم‌های غذایی کاهش وزن رواج زیادی پیدا کرده‌اند. این رژیم‌های غذایی انواع مختلفی دارند و معمولا با هم تفاوت زیادی دارند اما شما قرار نیست به هر قیمتی وزن کم کنید. خیلی از این رژیم‌ها در برابر کاهش وزن صدماتی هم به بدن شما وارد می‌کنند. کاهش وزن برای سلامتی بیشتر انجام می‌شود بنابراین رژیم غذایی باید به گونه‌ای باشد که سلامت شما را قبل از هر چیز تامین کند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید تا بتوانید روش‌های خطرناک را تشخیص دهید.

اشتباه دوم: استفاده از رژیم HCG
به بدن‌تان رحم کنید
این رژیم اولین بار در سال 1950 توسط یک پزشک انگلیسی پیشنهاد شد. در این رژیم به فرد تنها روزی 500 تا 800 کیلوکالری مواد غذایی می‌دهند و همزمان به او هورمون HCG (هورمون بارداری گنادوتروپین) تزریق می‌کنند تا وزنش کاهش پیدا کند. کسانی که این رژیم را می‌گیرند دچار افسردگی، سردرد‌های شدید و لخته شدن خون می‌شوند و به همین دلیل سازمان FDA ایالات‌متحده استفاده از این رژیم‌ها را ممنوع کرد، البته با وجود تمام خطرات تزریق این هورمون، کماکان از این رژیم استفاده می‌شود و طرفداران خودش را دارد.
شما باید در مورد تمام رژیم‌هایی که زیر 1000 کیلوکالری در روز به بدن انرژی می‌رسانند شک کنید. این رژیم‌ها برای سلامتی بسیار خطرناک هستند و باعث از دست دادن آب بدن، چربی و تحلیل رفتن ماهیچه‌ها می‌شوند و در نهایت متابولیسم بدن را هم کاهش می‌دهند. شما در صورت پیروی از این رژیم‌ها برای فعالیت‌های روزانه خود انرژی کافی نخواهید داشت. علاوه بر اینکه طبق یک قانون تجربه شده در رژیم‌های غذایی، وزنی که سریع از دست می‌رود، سریع هم جایگزین می‌شود.

با اشتباهات دیگر این رژیم در روزهای آتی آشنا شوید.

ادامه دارد…

رژیم غذایی 14 روزه الو دکتر

رژیم های غذایی مرگبار(قسمت اول)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ