میوه‌های رنگی با خواص رنگی

الو دکتر: در این مطلب میوه‌ها را با توجه به رنگ‌های آن و خاصیت درمانی دسته بندی نموده‌ است. با دانستن خاصیت این میوه‌ها آن را در رژیم غذایی خود و کودک‌تان جای دهید.

میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از رنگ هستند اما هر کدام از آنها در گروهی قرار می‌گیرند که بخشی از سلامت کودک را تضمین می‌کنند. باید بدانید همه 5گروه رنگی میوه‌ها و سبزیجات که در اینجا به شما معرفی می‌شود، باید در وعده‌های غذایی کودکان جا داشته باشد. با دانستن خاصیت هرکدام از این رنگ‌ها می‌توانید آن را در رژیم غذایی کودک به راحتی جای دهید.
برای آسم، میوه‌ی چه رنگی بخوریم؟

زرد و نارنجی
میوه‌ها و سبزی‌های زرد و نارنجی حاوی بتاکاروتن، ویتامین A و C و همچنین آنتی‌اکسیدان است که رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کند. بتاکاروتن موجود در مواد غذایی نارنجی رنگ در سلامت چشم و پوست موثر است. خوراکی‌های مخلوط زرد و نارنجی حاوی ماده‌ای هستند که از تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. شلیل از جمله همین خوراکی‌هاست. میوه‌ها و سبزی‌های زرد و نارنجی برای مشکلات تنفسی مانند آسم موثر هستند.
کجاها دنبالش بگردید: لیمو، پرتقال، هویج، کدو تنبل، فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی، ذرت، سیب زرد و سیب‌زمینی شیرین.

سبزها: پاک‌کننده طبیعی دستگاه گوارش

سبزی‌ها و میوه‌های سبز رنگ منابع غنی‌ای از آهن و فیتوکمیکال‌هایی است که سلامت کودک را تضمین می‌کند و حاوی فیبر فراوان است. بسیاری از این مواد غذایی پتاسیم دارند که یک ماده معدنی مفید برای قلب و سیستم عصبی است. برخی از مواد شیمیایی موجود در این خوراکی‌ها محرک تولید آنزیم‌های ضد سرطانی کبد است. رنگ سبز خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و در هضم و جذب غذا موثر است.
کجاها دنبالش بگردید: کاهو، اسفناج و دیگر سبزی‌های برگ تیره، کدو، خیار، بامیه، گشنیز و جعفری.

قرمزها: ضد سرطان‌ها
مواد مفید بسیار زیادی در میوه‌ها و سبزی‌های قرمز وجود دارد ازجمله آنها می‌توان به لیکوپن که در هندوانه و گوجه‌فرنگی وجود دارد، اشاره کرد. برخی مطالعات نشان داده است این مواد غذایی در مقابله با سرطان نقش موثری دارند. این رنگ افزایش‌دهنده اشتهاست. بنابراین برای کودکان کم‌خون یا آنهایی که کمبود آهن دارند،  بسیار مناسب است.
کجاها دنبالش بگردید: گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای قرمز، فلفل تند، پیاز قرمز، انار و سیب قرمز.

آبی و بنفش برای قوه درک
بسیاری از غذاهای آبی و بنفش سرشار از ماده غذایی آنتوسیانین است. فلانوئیدی که از فرسودگی بافت‌ها جلوگیری کرده و به سلامت قلب و مغز کمک می‌کند. آنتوسیانین به فرآیند درک و استدلال کمک می‌کند.
کجاها دنبالش بگردید: بادمجان، بلوبری، بلک‌بری، انگور، آلو.

پیشگیری از سرطان پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ