طاسی و ریزش مو چه علائمی دارد؟

mousavi
علائم ریزش مو به نوع ریزش مو بستگی دارد.

طاسی به وضعیت نداشتن مو و یا از دست دادن آن در نواحی ای که مو در آن نواحی اغلب رشد می‌کند به خصوص در سر، اطلاق می‌شود. کچلی نوعی عفونت پوست و ریزش موی ناشی از عامل قارچی است.

علائم و نشانه ها

کم شدن موها که در هر دو جنس زن و مرد رخ می دهد و با مینیاتوری و نازک شدن فولیکول های مو و کوتاه شدن فاز رشد مو مشخص می شود.

علایم‌ شایع‌

ریزش‌ ناگهانی‌ موها در یک‌ منطقه‌ دایره‌ای‌ با حاشیه‌ کاملاً مشخص‌. در موارد نادر، ریزش‌ مو ممکن‌ است‌ کامل‌ باشد (طاسی‌ کلی‌).

هیچ‌ دردی‌ وجود ندارد

هیچ‌ خارشی‌ وجود ندارد

علائم ریزش مو به نوع ریزش مو بستگی دارد

اگر کم پشت شدن موهای شما در دراز مدت و به آرامی رخ دهد، ممکن است حتی شما متوجه ریزش غیر طبیعی روزانه موهای خود نشوید. اگر ریزش موی شما به صورت انبوه است ممکن است شما به نوعی از ریزش مو به نام ریزش موی کلی دچار شده باشید که در آن کل موهای سر به ریزش مبتلا می شوند. اگر ریزش موی شما تنها به یک منطقه خاص از پوست سر منحصر شده باشد، شما به ریزش موی منطقه ای (یا طاسی منطقه ای) دچار شده اید.

مردانی که ریزش موی آنها ارثیست معمولا با ریزش مو در اطراف پیشانی و یا بالای سر مواجه می شوند اما ریزش موی ارثی در زنان معمولا در سراسر پوست سر رخ می دهد، اما با این وجود باز ریزش مو در بالای سر بیشتر خواهد بود.

از آنجا که موی سر تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارد، معمولا کسانی که به ریزش مو دچار می شوند با مشکلات اعتماد به نفس مواجه می شوند. البته این حالت در زنان و نوجوانان و جوانان بیشتر است

منبع: alodoctor.com

کدام باورهای قدیمی در مورد مو درست است کدام غلط

علت شایع ریزش مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ