چگونه مراقب تب بالای کودکمان باشیم؟

mousavi
در برخی موارد بعضی بیماری‌ها مانند تومورهای مغزی، مننژیت، عفونت‌های بدن و ... می‌تواند به وجود آورنده تشنج در کودکان و حتی بزرگسالان باشد.

یک متخصص بیماری‌های کودکان گفت: شایع‌ترین علت تنشج در کودکان تب بالا در آنها است.

دکتر محمدصادق صبا، اظهار کرد: تشنج در کودکان علت‌های مختلفی دارد، اما شایع‌ترین علت تشنج در کودکان شش ماه تا پنج سال تب بالا در آنها است.

وی افزود: 4 درصد کودکان دچار تشنج می‌شوند که در این میان اگر علت آن تب نباشد و خارج از سنین بیان شده باشد، باید حتما بررسی‌های دقیق در مورد منشا تشنج انجام شود.

صبا تصریح کرد: در برخی موارد بعضی بیماری‌ها مانند تومورهای مغزی، مننژیت، عفونت‌های بدن و … می‌تواند به وجود آورنده تشنج در کودکان و حتی بزرگسالان باشد.

این متخصص گفت: علائم تشنج در نوزادان بسیار خفیف بوده و بیشتر به صورت پلک زدن و حرکات ناگهانی اندام نمایان می‌شود، اما در سنین بالا علائم به صورت قطع ناگهانی هوشیاری به مدت چند دقیقه، سفت شدن تمام اندام بدن و ایجاد علائمی شبیه به دست و پا زدن همچنین عدم تعادل بروز می‌کند.

صبا در خصوص راه تشخیص تشنج اظهار کرد: در مرحله اول خود خانواده‌ها علامت‌ها را مشاهده کرده و متوجه این امر می‌شوند و باید سریع به پزشک مراجعه کنند تا با توجه به شرایط بیمار مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: درمان تشنج در بیشتر موارد بستگی به علت ایجاد آن دارد؛ به‌ طوری که با درمان بیماری که موجب ایجاد تشنج در کودک شده، عارضه تشنج نیز بهبود یافته و درمان می‌شود.

منبع: ایسنا

مطلب مرتبط:

پسری 3 ساله دارم دچار تشنج شده چه عواملی می تواند علت این اختلال باشند؟

در هنگام تشنج کودک چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ