آیا اختلالات جنسی می‌تواند در زندگی زناشویی سردی ایجاد کند؟

nazari
شاید بتوان گفت یکی از علل مهم اختلافات زناشویی و سردی‌ها و بی‌‌میلی‌های جنسی در زندگی زوجین و حتی خیانت‌ها نسبت به همسر از موضوع روابط زناشویی نشئت می‌گیرد.

برای پاسخ به این سؤال باید توجه کنیم به‌طور کلی سه هدف اساسی در ازدواج وجود دارد: 1. به دنبال همسری هستیم که در کنار او به آرامش برسیم. 2. غرایز جنسی‌مان ارضا شود. 3. فرزند داشته باشیم. حال باید ببینیم کسانی که برای تداوم زندگی‌شان نگرانیم یا در شرف طلاق هستند، در تحقق کدام هدف مشکل دارند؟ اگر هدف اول محقق نشود، حتی اگر غرایز جنسی ارضا شود و زن و شوهر دارای فرزند هم باشند، باز هم آن زندگی چشم‌انداز روشنی نخواهد داشت. در حالی‌که اگر انسان آرامش داشته باشد برای تأمین غرایز عاطفی خود تلاش خواهد کرد و درصورت وجود اختلال در ارضای غرائز خود در پی درمان می‌رود و حتی ممکن است اگر دارای فرزند نشوند کودکی را به فرزندی قبول کنند. بنابراین مهم‌ترین نگرانی‌ها در مورد زندگی‌هایی است که زن و شوهر در کنار یکدیگر آرامش ندارند و حتی در بهترین شرایط اقتصادی و رفاهی هیچ محبت و صمیمت و همدلی بین آنها دیده نمی‌‌شود.

تفاوت مرد و زن از نظر تحریک جنسی

مردها از نظر جنسی سریع تحریک می‌شوند و زود هم تحریک جنسی آنها فروکش می‌کند. زنان دیر تحریک می‌شوند و دیر هم فروکش می‌کند. اما وقتی زنی از نظر جنسی تحریک شد، شدت تحریک جنسی‌‌اش بسیار بیشتر از مرد است. نکته‌ی بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که فرایند یک ارضای جنسی و عاطفی، برای زن از بیرون اتاق خواب و حتی از روز قبل شروع می‌شود. در حالی که معمولاً ارضای جنسی مرد از داخل اتاق خواب و از روی تخت خواب شروع می‌شود. این نکته‌ای است که معمولاً مردها نمی‌دانند و چنین چیزی را نمی‌توانند تصور کنند.

طبق آمارهـــــــای منتشرشده 30 تا 40 درصد زوج‌ها اختلالات جنسی را در زندگی خود تجربه می‌کنند و در بسیاری از موارد متأسفانه زنان و مردان همدیگر را با معیارهای خودشان می‌ســــنجند و شناخت درستی از نیازهای هم ندارند و تکالیف‌شان را در مقابل یکدیگر نمی‌دانند. مرد سعی می‌کند زن خود را در رفتار و نیاز مانند یک مرد تصور کند یا مورد قضاوت قرار دهد و زن نیز سعی دارد شوهرش را براساس معیارهای زنانه مورد توجه یا ارزیابی قرار دهد. شاید بتوان گفت یکی از علل مهم اختلافات زناشویی و سردی‌ها و بی‌‌میلی‌های جنسی در زندگی زوجین و حتی خیانت‌ها نسبت به همسر از همین موضوع نشئت می‌گیرد. وقتی به احادیث صدر اسلام نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این مسائل به زیبایی و با جزئیات توسط ائمه‌ی معصومین(ع) مطرح شده است و اگر ما به آنها توجه کنیم خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه شاهد آن هستیم کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود.

 در درمان اختلال جنسی به مسائل روان‌شناختی باید توجه شود

به عنوان ارولوژیستی با تجربه‌ی بیش از دوازده سال درمان اختلالات جنسی همسران، اختلال جنسی یا صد در صد ریشه‌ی روان‌شناختی دارد یا منشا ارگانیک و عضوی با درصدی از ریشه‌های روان‌شناختی. باید به اختلال به‌طور جامع نگاه کنیم و آینده‌ی زندگی زوجین را با دیدگاه‌های تک‌بعدی و تک‌تخصصی خود به مخاطره نیندازیم. اختلال پزشکی صرف نداریم. به‌‌رغم این‌که ممکن است شروع اختلالات جنسی با بیماری‌های پزشکی باشد، به‌تدریج استرس‌ها و عوامل رفتاری به آن اضافه می‌شود، گاهی این عوامل به‌عنوان علت اصلی تظاهر می‌کنند. زن و مردی که ازدواج می‌کنند حتماً علاقه و تمایلی به‌هم داشته‌اند، بنابراین معمولاً انتظار داریم در افراد جوان و کمتر از 45ســال، آنهــا از نظــر هورمون‌های جنسی در حد قابل قبولی باشند و بیماری‌های پزشکی که در این سنین هورمون‌های جنسی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد شیوع بسیار کمی دارد. بی‌میلی جنسی یا سردی‌ها در زندگی به‌تدریج شکل می‌گیرند. به‌خصوص در زنان به جرئت می‌توان گفت سردی‌های جنسی نزدیک به صددرصد منشأ روان‌شناختی دارد. البته به‌عنوان پزشک موظف هستیم به جنبه‌های پزشکی یک اختلال جنسی نیز توجه داشته باشیم.

منبع : مجله سپیده دانایی

مطالب مرتبط :

زن‌ها به این ۱۰ دلیل خیانت می‌کنند

درمان زودانزالی با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ