برای جلوگیری از حملات آسم، این نکات را رعایت کنید

maryam01
آسم بیماری مربوط به مجراهای هوا است که تنفس را با مشکل مواجه کرده و ناشی از عوامل محیطی گوناگونی از جمله گرد و خاک، انواع حساسیت‌ها و غیره است. در اینجا به چند عاملی که باعث بروز این بیماری می‌شود اشاره می‌کنیم: گرد و خاک ترکیبات حساسیت‌زا در گرد و خاک می‌تواند باعث بروز مشکلات آسم می‌شود. بنابراین بهترین کار این است که تا حد ممکن محل زندگی‌تان را همیشه از گرد و خاک تمیز کرده و نظافت را رعایت کنید.

آسم بیماری مربوط به مجراهای هوا است که تنفس را با مشکل مواجه کرده و ناشی از عوامل محیطی گوناگونی از جمله گرد و خاک، انواع حساسیت‌ها و غیره است. در اینجا به چند عاملی که باعث بروز این بیماری می‌شود اشاره می‌کنیم:
گرد و خاک
ترکیبات حساسیت‌زا در گرد و خاک می‌تواند باعث بروز مشکلات آسم می‌شود. بنابراین بهترین کار این است که تا حد ممکن محل زندگی‌تان را همیشه از گرد و خاک تمیز کرده و نظافت را رعایت کنید.
گل‌ها
گرده‌ی گل‌ها یکی از عوامل محرک شناخته‌شده حملات آسمی است. گیاهانی که درون خانه هم رشد و پرورش می‌یابند می‌تواند عامل خطرناکی بوده و باعث آسم شود. برای پیشگیری از آن باید از آب‌دهی زیاد آنها خودداری کرده و آنها را در جایی که نور آفتاب می‌خورد نگهداری کنید.
حیوانات خانگی
تحقیقات نشان می‌دهد که تماس با گربه‌ها و سگ‌ها شدیدا عامل خطرناکی برای آسم محسوب می‌شود. حتی اگر به لحاظ فیزیکی نزدیک شما نباشند، پشم یا موی آنها در محیط وجود دارد که عامل محرک تنگی نفس محسوب می‌شود.
سیگار کشیدن
سیگار، حاوی مواد و گارهای شیمیایی مختلفی است که باعث آسیب به ریه می‌شود. در واقع سیگار کشیدن خطر ابتلا به آسم را در شما افزایش می‌دهد. وقتی سیگار می‌کشید میزان سرفه و خس‌خس سینه‌تان بیشتر می‌شود.
داروهای ضدالتهاب
داروهایی مانند آسپیرین و داروهای ضدالتهابی که فاقد استروئید هستند باعث بروز آسم می‌شوند. اگر سابقه‌ آسم دارید حتما هنگام تجویز این داروها به دکتر بگویید که آسم دارید.
حساسیت‌های غذایی
برخی از رایج‌ترین غذاهایی که با علائم حساسیت مرتبط است عبارتند از تخم‌مرغ، شیر گاو، بادام ‌زمینی، سویا، گندم، ماه و غیره. مواد نگهدارنده‌ی غذایی مانند بیسولفیت سدیم، بیسولفیت پتاسیم، متابیسولفیت سدیم، متابیسولفیت پتاسیم و سولفیت سدیم هم می‌تواند باعث تحریک آسم شود. 
(منبع: ‌webmd)

آیا دوران قاعدگی باعث آسم می شود ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ