متخصص اورولوژی برای درمان انواع مشکلات مردان

حسام آرین
آقایانی که سنین 40 سال به بالا را تجربه می‌کنند باید مراجعه به متخصص اورولوژی را به لیست کارهای خود اضافه کنند. برای مردان این موضوع مرحله‌ای مهم از روند کلی سلامت آن‌ها محسوب می‌شود. متخصص اورولوژی می‌تواند چندین مسئله اساسی را که بر سلامتی طولانی مدت تأثیر می‌گذارند، شناسایی و درمان کند. در ادامه […]
آقایانی که سنین 40 سال به بالا را تجربه می‌کنند باید مراجعه به متخصص اورولوژی را به لیست کارهای خود اضافه کنند. برای مردان این موضوع مرحله‌ای مهم از روند کلی سلامت آن‌ها محسوب می‌شود. متخصص اورولوژی می‌تواند چندین مسئله اساسی را که بر سلامتی طولانی مدت تأثیر می‌گذارند، شناسایی و درمان کند. در ادامه نکاتی در خصوص مسائل مربوط به اورولوژی در مردان و انتظاراتی که می‌توانید از پزشک متخصص داشته باشید، ذکر شده‌اند.

متخصص اورولوژی کیست؟

یک متخصص اورولوژی با مسائل بهداشتی دستگاه ادراری مردان، ناحیه ادراری تناسلی و اندام تولید مثلی سر و کار دارد. متخصصین برای مقابله با بیماری‌هایی که کلیه‌ها، غدد فوق کلیه، مثانه و اندام‌های تولید مثلی مردان را درگیر می‌کند آموزش دیده‌اند. سلامت جنسی مردان نقش مهمی در زمینه اورولوژی از جمله اختلال نعوظ و سطح پایین تستوسترون ایفاء می‌کند. متخصصان اورولوژی همچنین به تشخیص و درمان سرطان‌های سیستم تولید مثلی مردان کمک می‌کنند.

مشکلات و بیماری‌های اورولوژیک

  • بزرگ شدن پروستات: پروستات روزانه در حال رشد است. این رشد باعث تنگی مجرای ادرار و انسداد جریان ادراری می‌شود. اگر مرتباً یا در نیمه شب به دستشویی می‌روید، این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل باشد.
  • سنگ کلیه: این مشکل دردناک ناشی از کم آبی بدن، مشکلات رژیم غذایی یا دفع بیش از حد کلسیم توسط کلیه‌ها است. درد پشت یا پهلو، حالت تهوع و مشاهده خون در ادرار از علائم هشداردهنده این مشکل محسوب می‌شوند.
  • نشت ادرار: بی‌اختیاری ادرار یکی از مشکلات جدی مثانه است.
  • یک عضله بیش فعال مثانه، یک اسفنکتر ضعیف یا مثانه‌ای که بیش از حد پر می‌شود ممکن است باعث بروز بی‌اختیاری ادرار شوند.
  • کاهش تستوسترون: با افزایش سن در مردان سطح تستوسترون به طور طبیعی کاهش می‌یابد. اما کاهش شدید منجر به هیپوگنادیسم می‌شود.
  • هیپوگنادیسم به صورت سطح تستوسترون زیر 300 نانوگرم در دسی لیتر تعریف می‌شود. میل جنسی پایین و خستگی از علائم هشداردهنده این مشکل هستند.
  • مثانه بیش فعال (OAB): بیش از 20 میلیون نفر در جهان با تکرر ادرار، نیاز فوری به تخلیه مثانه و رفتن به سرویس بهداشتی هنگام شب دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • علت معمول این مشکلات اسپاسم مثانه هنگام پر شدن است.
  • آلت کوچک: حدود 6 نفر از هر 1000 مرد آلت کوچک دارند که هنگام نعوظ کمتر از 8/2 اینچ طول دارد. آلت کوچک هنگامی اتفاق می افتد که سطوح تستوسترون، هورمون جنسی مردانه در نوزاد پسر قبل از تولد به اندازه کافی نرسد.
  • بیماری پیرونی: بیماری پیرونی باعث ایجاد بافت اسکار در آلت تناسلی مرد می‌شود. این وضعیت منجر به خم شدن و در برخی موارد کوتاه شدن آلت تناسلی می‌شود.
  • مردان مبتلا به بیماری پیرونی ممکن است در نعوظ مشکل داشته باشند. روش‌های درمانی متعددی وجود دارند که می‌توانند به شما در رفع این مشکل کمک کنند.
این مشکلات و موارد دیگر را می‌توان از طریق آزمایش‌های اورولوژی تشخیص داد و درمان کرد. مردان و زنان سیستم‌های داخلی متفاوتی دارند. بنابراین برای رفع مشکلات میتوان به دکتر سلمان اسلامی پزشک اورولوژی متخصص در زمینه سلامت مردان مراجعه کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

درد ناگهانی و شدید بیضه می‌تواند نشانه پیچش بیضه باشد. پیچ‌خوردگی بیضه می‌تواند به سرعت خونرسانی به این عضو را مختل کند. در صورت بروز این مشکل برای جلوگیری از از دست دادن بیضه باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پیچ‌خوردگی بیضه می‌تواند در هر سنی در مردان رخ دهد اگرچه شیوع آن در بزرگسالان بیشتر است.

متخصص اورولوژی در اولین ویزیت چه کاری انجام می‌دهد؟

  در اولین جلسه ملاقات با متخصص اورولوژی بهتر است خود را برای موارد زیر آماده کنید:
  • نمونه ادرار: پزشک از شما نمونه ادرار جهت انجام آزمایش‌های مربوطه اخذ خواهد کرد. بنابراین از پر بودن مثانه خود اطمینان حاصل کنید.
  • اسناد و مدارک: برای اطلاع یافتن از علائم یا نگرانی‌های خود ممکن است مجبور باشید در بدو ورود پرسشنامه یا سایر مدارک درخواستی را پر کنید.
  • سابقه پزشکی: ارائه سابقه دقیق به پزشک قدرت تصمیم‌گیری بهتری را می‌دهد. لیستی از تمام داروهایی که مصرف می‌کنید را جهت ارائه به پزشک تهیه نمایید.

نحوه معاینه

پزشک در اولین جلسه ملاقات دستگاه ادراری را معاینه خواهد کرد. معاینه شامل بررسی کامل ناحیه دستگاه ادراری است. پزشک معاینه دستگاه تناسلی و مقعد را برای بررسی پروستات انجام می‌دهد. متخصص اورولوژی ممکن است نواحی دیگر را نیز ارزیابی کند. این آزمایشات به طور خاص برای آقایان طراحی شده‌اند. معاینات اورولوژی به طور کلی سریع و بدون درد هستند. پزشک ممکن است بخواهد آزمایشات اضافی را برای بررسی سطح تستوسترون، عملکرد کلیه یا شمارش خون انجام دهد. علاوه بر این ممکن است نیاز به انجام تصویربرداری برای بررسی کلیه و/یا پروستات داشته باشید. در خصوص کلیه موارد فوق پس از انجام معاینه اولیه با شما صحبت خواهد شد.

چرا باید به دنبال یک متخصص اورولوژی در منطقه خود باشم؟

یافتن پزشک مناسب می‌تواند دشوار باشد. پزشکی دارای تجربه و مهارت لازم که در مواقع اضطراری به او دسترسی داشته باشید و قادر به ارائه فناوری‌های پیشرفته و تکنیک‌های کاهش عوارض جانبی و امکاناتی در سطح جهانی باشد. فناوری‌ها و امکاناتی که به شما امکان داشتن تجربه‌ای بدون درد را می‌دهد. پزشکان متخصصی که در مسائل اورولوژی کاملاً مسلط هستند به شما خدمات کاملاً حرفه‌ای در ارتباط با مشکلات موجود ارائه می‌دهند. اگر نگران مشکلات اورولوژی خود هستید، با یک متخصص مشورت کنید. اولین معاینه جهت ارزیابی مشکلات احتمالی و یافتن راهکارهایی برای رفع آن‌ها بسیار مهم است. بسیاری از مردان با چنین مشکلاتی سر و کار دارند و پیشگیری می‌تواند به شما در جلوگیری از بروز مشکلات سلامتی طولانی مدت کمک کند.

راه‌های بزرگ کردن آلت تناسلی

  برای افزایش سایز آلت می‌توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:
  • پمپ های واکیوم آلت تناسلی
  • تمرینات کششی مختص آلت تناسلی
  • تزریق ژل به منظور افزایش قطر آلت
  • انجام جراحی (در موارد میکروپنیس)
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ