‌ خطر بیماری‌های ایمنی‌شناختی در کمین نوزادان سزارینی

maryam01
گفته می‌شود تجربه‌‌ زایمان یک فرد نه تنها بر سلامت٬ بلکه بعدها بر ویژگی‌های مختلف شخصیتی او هم تاثیراتی خواهد داشت. محققان با توجه به آزمایش‌هایی که انجام داده‌اند چندان به صحت این گفته اعتقاد ندارند. تولد٬ پدیده‌ی زیبایی است٬ اما این‌که چطور زایمان می‌کنید٬ تعیین‌کننده‌‌ آن است که آیا می‌خواهید آرامش را به بچه‌تان منتقل کنید یا آسیب را. فرآیند زایمان فرآیند دردناک و آسیب‌زایی است. این وظیفه‌ی خطیر زایمان و اطمینان از به دنیا آمدن نوزاد همیشه بر عهده‌ی مادر است. شما می‌توانید بی‌آنکه دردی تحمل کنید یا نوزادتان درد بکشد هم زایمان انجام دهید. مثلاً با جراحی و استفاده از پنس‌ها و انبرهای جراحی و یا مکش نوزاد که البته آسیب بدی به نوزاد وارد می‌کند. محققان به تازگی دریافته‌اند که نوع زایمان می‌تواند تأثیر زیادی بر سلول‌های بنیادی نوزاد تازه متولد‌شده بگذارد.

گفته می‌شود تجربه‌‌ زایمان یک فرد نه تنها بر سلامت٬ بلکه بعدها بر ویژگی‌های مختلف شخصیتی او هم تاثیراتی خواهد داشت. محققان با توجه به آزمایش‌هایی که انجام داده‌اند چندان به صحت این گفته اعتقاد ندارند.
تولد٬ پدیده‌ی زیبایی است٬ اما این‌که چطور زایمان می‌کنید٬ تعیین‌کننده‌‌ آن است که آیا می‌خواهید آرامش را به بچه‌تان منتقل کنید یا آسیب را. فرآیند زایمان فرآیند دردناک و آسیب‌زایی است. این وظیفه‌ی خطیر زایمان و اطمینان از به دنیا آمدن نوزاد همیشه بر عهده‌ی مادر است. شما می‌توانید بی‌آنکه دردی تحمل کنید یا نوزادتان درد بکشد هم زایمان انجام دهید. مثلاً با جراحی و استفاده از پنس‌ها و انبرهای جراحی و یا مکش نوزاد که البته آسیب بدی به نوزاد وارد می‌کند.
محققان به تازگی دریافته‌اند که نوع زایمان می‌تواند تأثیر زیادی بر سلول‌های بنیادی نوزاد تازه متولد‌شده بگذارد. از طرفی این یافته‌ها مشخص می‌کند که چرا سزارین نوزاد به لحاظ آماری خطر بالاتری برای بیماری‌های ایمنی‌شناختی محسوب می‌شود. در واقع مکانیسم‌های بیولوژیکی٬ جنین یا نوزاد تازه متولد‌شده را در شرایطی قرار می‌دهند که بعدها در زندگی دچار مشکلاتی شده که هم می‌تواند به دلایل ژنتیکی و هم عوامل محیطی در طی سال‌های شکل‌گیری و رشد باشد. تغییرات پسازایشی در DNA مربوط به سلول‌های بنیادی زمانی رخ می‌دهد که عوامل محیطی در شیوه‌ی کدگذاری ژن‌ها بدون تغییر کدهای دقیق ژنتیکی بر آنها تأثیر می‌گذارد. بنابراین ژن‌ها می‌توانند با توجه به عملکردهای بدن و ضرورت‌های محیطی فعال شده یا خاموش باشند. به خاطر داشته باشید که زایمان طبیعی همواره جنین را در معرض فشار زیادی قرار می‌دهد که از دید مثبت٬ این مسئله او را برای جهان بیرون رحم آماده خواهد کرد. 
(منبع: webmd)

چراهمه از سزارین سر صبح راضی هستند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ