۳۰۰ دقیقه ورزش هفتگی خطر سرطان سینه بعد از یائسگی را کاهش می‌دهد

maryam01
فعالیت فیزیکی٬ روشی ارزان و غیرپیشرونده برای پیشگیری از بیماری است. در سراسر دنیا٬ مراکز سلامت توصیه می‌کنند که بهتر است برای سالم ماندن و تندرستی خود حداقل هفته‌ای ۱۵۰ ساعت با شدت متوسط و یا ۶۰ تا ۷۵ دقیقه در هفته با شدت زیاد ورزش کنید. معمولا به زنانی که در دوران بعد از یائسگی هستند و فعالیت چندانی ندارند توصیه می‌شود که در مدت یک سال بهتر است که در هفته حدود ۳۰۰ دقیقه ورزش‌هایی با شدت متوسط و زیاد انجام دهند تا بتوانند چربی‌های خود را آب کنند٬ این برنامه خصوصا به زنان چاق بیشتر توصیه می‌شود.

فعالیت فیزیکی٬ روشی ارزان و غیرپیشرونده برای پیشگیری از بیماری است. در سراسر دنیا٬ مراکز سلامت توصیه می‌کنند که بهتر است برای سالم ماندن و تندرستی خود حداقل هفته‌ای ۱۵۰ ساعت با شدت متوسط و یا ۶۰ تا ۷۵ دقیقه در هفته با شدت زیاد ورزش کنید.
معمولا به زنانی که در دوران بعد از یائسگی هستند و فعالیت چندانی ندارند توصیه می‌شود که در مدت یک سال بهتر است که در هفته حدود ۳۰۰ دقیقه ورزش‌هایی با شدت متوسط و زیاد انجام دهند تا بتوانند چربی‌های خود را آب کنند٬ این برنامه خصوصا به زنان چاق بیشتر توصیه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های اروبیک با شدت و سختی بیشتر و حرکات سنگین‌تر برای از بین بردن چربی‌ها باعث کاهش خطر سرطان سینه بعد از دوران یائسگی می‌شود.
برای این کار از زنانی که شاخص حجم بدن‌شان بین ۲۲ تا ۴۰ بود خواسته شد تا رژیم طبیعی خود را تغییر دهند. طی این آزمایش آنها تنها می‌توانستند فعالیت‌های اروبیکی انجام دهند که ضربان قلب‌شان را بین ۶۵ تا ۷۵ درصد افزایش دهد. در این مدت آن‌ها با برخی تجهیزات ورزشی هم کار کردند٬ از جمله با تردمیل٬ دوچرخه‌ی ثابت و دستگاه تمرین‌دهنده‌ی بیضی‌شکل.
به طور متوسط کاهش چربی‌ها در گروهی که هفتگی ۳۰۰ دقیقه ورزش می‌کردند ۱ کیلو بود (۱ کیلوگرم از چربی بدن). این کاهش در نقاط زیر هم بسیار بارز بود:
– چربی‌های شکمی زیرپوستی
– چربی‌های شکم و کمر
– میزان چربی‌های بین کمر و باسن
(منبع: webmd)

ارتباط طولانی بودن زمان نشستن با سرطان سینه و تخمدان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ