ژلوفن می‌تواند به تنفس بهتر شما کمک کند

maryam01
اعضای بدن شما با بالا رفتن سن وضعیت بدتری پیدا می‌کنند و یکی از شایع‌ترین علائم بروز این مسئله در افراد٬ التهاب ریه است که در حال حاضر بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. به تازگی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ژلوفن٬ که یک مسکن ضدالتهابی بدون استروئید است می‌تواند التهاب ریه را به خاطر سالخوردگی کاهش دهد. مبارزه‌ی سلول‌های ایمنی با باکتری سل در ریه‌ی موش‌های پیر همان‌قدر مؤثر است که مبارزه‌ی سلول‌های گرفته شده از موش‌های جوان با سل٬ بعد از کاهش التهاب ریه به خاطر مصرف ژلوفن می‌تواند تأثیرگذار باشد. این دارو بر واکنش‌های سیستم ایمنی نسبت به سل در موش‌های جوان هیچ تأثیری ندارد.

اعضای بدن شما با بالا رفتن سن وضعیت بدتری پیدا می‌کنند و یکی از شایع‌ترین علائم بروز این مسئله در افراد٬ التهاب ریه است که در حال حاضر بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. به تازگی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ژلوفن٬ که یک مسکن ضدالتهابی بدون استروئید است می‌تواند التهاب ریه را به خاطر سالخوردگی کاهش دهد. مبارزه‌ی سلول‌های ایمنی با باکتری سل در ریه‌ی موش‌های پیر همان‌قدر مؤثر است که مبارزه‌ی سلول‌های گرفته شده از موش‌های جوان با سل٬ بعد از کاهش التهاب ریه به خاطر مصرف ژلوفن می‌تواند تأثیرگذار باشد. این دارو بر واکنش‌های سیستم ایمنی نسبت به سل در موش‌های جوان هیچ تأثیری ندارد. تحقیقات کمی نشان داده که بین این التهاب‌ها و بیماری‌های عفونی در سنین بالا ارتباطی وجود دارد٬ حتی اگر در موارد خاص٬ سل باعث تشدید و وخیم‌شدن آن التهاب شود.
تغییرات مرتبط با التهاب که در ریه می‌بینیم جزو یافته‌های بسیار مهمی هستند٬ چرا که نتایج مهمی به همراه دارد. اگرچه این تحقیق بر روی موش‌ها انجام شده٬ اما تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که با بالا رفتن سن ویژگی پروتئین‌های التهابی و ملکول‌های چربی هم در ریه‌‌‌ی موش‌ها و هم ریه‌ی انسان٬ یکسان بوده و باعث ایجاد فضایی می‌شود که واکنش‌های ایمنی نسبت به عفونت را ترمیم می‌کند. در این تحقیق٬ محققان سلول‌های ریه‌ی موش‌های پیر و جوان را با هم مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند ژن‌هایی که سه پروتئین التهابی را می‌سازند – که به آن‌ها سیتوکین می‌گویند- در ریه‌‌ی موش‌های پیر فعال‌ترند. آنها به مدت دو هفته در غذای موش‌های پیر و جوان ژلوفن ریختند و بعد ریه‌های آنها را آزمایش کردند. بعد از این تغییر رژیمی٬ سیتوکین‌های التهابی متعددی در ریه‌های موش‌های پیر کاهش یافته و به اندازه‌ی تعداد موجود در ریه‌ی موش‌های جوان رسید. 
(منبع: medicinenet)

آیا برای تسکین دردهایتان به دنبال راه حلی بجز مصرف ژلوفن،استامینوفن و … هستید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ