فیلم ترسناک ببینید، کالری بسوزانید

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد دیدن فیلم‌های ترسناک باعث سوزاندن مقداری کالری در بدن می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد دیدن فیلم‌های ترسناک باعث سوزاندن مقداری کالری در بدن می‌شود. محققان برای رسیدن به این نتیجه، دو گروه از افراد را در جریان دیدن و ندیدن فیلم ترسناک با هم مقایسه کردند. آنها دریافتند آن دسته از افرادی که فیلم ترسناک می‌دیدند میزان گلبول‌های سفید مسبب عفونت در بدن آنها بالاتر بود. این واکنش جنگ یا گریز باعث افزایش میزان آدرنالین، ضربان قلب و سرعت سوخت و ساز بدن شده و منجر به افزایش موقت متابولیسم و متعاقبا سوزاندن کلری شد.
اما سؤال این است که دقیقا چه میزان کالری حین دیدن فیلم ترسناک سوزانده می‌شود؟ محققان دانشگاه وست‌مینستر به این نتیجه رسیدند شرکت‌کنندگانی که ده فیلم ترسناک دیدند بازای هر فیلم چیزی حدود ۱۱۳ کالری سوزاندند. با در نظر گرفتن این‌که برای سوزاندن این میزان کالری باید چیزی حدود ۱۵ دقیقه طناب بزنید، باید گفت که دیدن فیلم ترسناک در این زمینه می‌تواند گزینه خوبی باشد. 
اما این مسئله به معنای آن نیست که فیلم ترسناک برایتان بهانه‌ای باشد تا حین تماشای آن ناآگاهانه و بدون توجه شروع کنید به خوردن هله‌هوله فراوان. این کار باعث از بین رفتن قابلیت کالری‌سوزی آن خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود از خوردن گزینه‌های سرشار از کره حین فیلم خودداری کرده و پیش از نشستن پای فیلم ترسناک، اسنک مورد نظرتان را با حجم متعادلی درست کنید تا از افزایش حجم شکم‌تان پیشگیری کنید. 
منبع: medicaldaily

آیا غذا خوردن بعد از ساعت ۶ غروب واقعا شما را چاق می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ