نظر دکتر علی اصغر باباجانی درباره تکنیک‌های باز و بسته در جراحی زیبایی بینی

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت-دکتر علی اصغر باباجانی، متخصص و جراح گوش، گلو، بینی و سر و گردن:رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از دشوارترین جراحی‌های زیبایی است و انجام این عمل نیاز به مهارت بالایی دارد.

دکتر علی اصغر باباجانی، متخصص و جراح گوش، گلو، بینی و سر و گردن:

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از دشوارترین جراحی‌های زیبایی است و انجام این عمل نیاز به مهارت بالایی دارد. در روش جراحی باز قسمت پایینی بینی برش داده می‌شود و پوست از روی ساختارهای استخوانی و غضروف بینی برداشته می‌شود تا دید بهتری از ساختارهای بینی بدست آید. روش جراحی باز بینی دارای چند ایراد است. به عنوان مثال اِسکار به جا مانده در روش باز بیشتر از روش بسته است. همچنین در این روش به حمایت بیشتری از غضروف بینی نیاز است تا تغییرات به وجود آمده در محل اتصال پوست به ساختارهای زیرجلدی بینی جبران شود.
روش جراحی بسته به برش‌های کوچک‌تری نیاز دارد و فرم‌دهی بینی از طریق همین برش‌های کوچک انجام خواهد گرفت. به کار گیری این روش نیاز به مهارت بالاتری از طرف جراح دارد اما با نتایج بهتری نیز همراه خواهد بود. سرعت التیام در این روش بسیار بیشتر و تورم ناشی از عمل نیز بسیار کمتر خواهد بود. همچنین نتایج جراحی بینی به کمک روش بسته از قابلیت پیش‌بینی بیشتری برخوردار است. یک جراح برای انجام جراحی به روش بسته علاوه بر مهارت بسیار بالا به سال‌ها تجربه نیاز دارد. در صورتی که از روش بسته به درستی استفاده شود نتایج آن متقاضی را کاملاً راضی خواهد کرد. ایرادات بینی می‌توانند از زیبایی دیگر اعضای صورت مانند لب‌ها و چشم‌ها بکاهند. یک جراحی موفق بینی می‌تواند با اصلاح شکل بینی زندگی فرد را تغییر دهد.
با توجه به ریکاوری سریعتر و آسیب کمتر به ساختارهای حساس بینی می‌توان گفت که رینوپلاستی به روش بسته گزینه‌ی بهتری است. خیلی از جراحان پلاستیک قادر هستند که جراحی بینی به روش باز را با موفقیت انجام دهند، اما آسیب‌های وارده به بینی در این روش بیشتر است. فراموش نکنید که برای انجام جراحی بینی به روش بسته به یک جراح با تجربه و ماهر نیاز خواهید داشت. 

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های ‌Advance Cosmetic ‌و Associates In Plastic و کتاب‌ Plastic Surgery Secrets Plus نوشته جفری واینز وایگ است.

  دکتر علی اصغر باباجانی، متخصص و جراح گوش، گلو، بینی و سر و گردن است. دکتر علی اصغر باباجانی پس از گذراندن دوره‌ تکمیلی جراحی آندوسکوپی سینوس و پلاستیک بینی، گواهینامه‌ی مربوطه را دریافت و پس از آن عمده‌ی فعالیت‌های خود را به اعمال جراحی پلاستیک بینی معطوف داشته است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ