پیشگیری از بیماری آلزایمر با رژیم غذایی عادی و شیوه‌ی زندگی مناسب

maryam01
آلزایمر نوعی بیماری است که به دلیل سال‌ها سوء‌تغذیه، بالا بودن قند خون، مقاومت انسولین بدن و تماس زیاد با سموم خانگی و محیطی رخ می‌دهد. ماده‌ی غذایی مصرفی ما حاصل مواد غذایی افزودنی و ادویه‌های مختلفی است که بسیاری‌شان از سلامت کافی برخوردار نیستند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری آلزایمر، کنترل میزان تغییرات قند خون از طریق رعایت رژیم غذایی مناسب با حذف انواع قندها، کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده و غذاهایی است که دارای فروکتوز زیاد هستند. غذایی که ما می‌خوریم دارای تاثیر قدرتمندی بر روی ژن‌های ماست

آلزایمر نوعی بیماری است که به دلیل سال‌ها سوء‌تغذیه، بالا بودن قند خون، مقاومت انسولین بدن و تماس زیاد با سموم خانگی و محیطی رخ می‌دهد. ماده‌ی غذایی مصرفی ما حاصل مواد غذایی افزودنی و ادویه‌های مختلفی است که بسیاری‌شان از سلامت کافی برخوردار نیستند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری آلزایمر، کنترل میزان تغییرات قند خون از طریق رعایت رژیم غذایی مناسب با حذف انواع قندها، کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده و غذاهایی است که دارای فروکتوز زیاد هستند.
غذایی که ما می‌خوریم دارای تاثیر قدرتمندی بر روی ژن‌های ماست که چه مثبت چه منفی ساختار ژنتیکی ما را بر اساس ترکیباتِ خرده‌غذایی رژیم‌مان تغییر می‌دهد. مصرف زیاد کالری در رژیمی که کربوهیدرات یا قند بالایی دارد باعث افزایش تریگلیسیرید‌هایی می‌شود که با رسیدن به میان‌سالی در سلول‌های چربی رسوب می‌کند. این مسئله باعث اضافه‌وزن و چاقی در افراد شده و خطر بروز آلزایمر را در آنها زیاد می‌کند.
علاوه بر غذا، محیط زندگی و شیوه‌ی زندگی ما هم نسبت به نسل‌های گذشته بسیار فرق کرده است و باعث شده که بتوان اقدامات اولیه را برای پیشگیری از بیماری آلزایمر مشخص کرد. می‌توان گفت درصد زیادی از مردم تحرک ‌فیزیکی بسیار کمی داشته یا اصلا ندارند و شدیدا دچار اضافه‌وزن هستند که هم به فشار خون بالا و هم به ضعف عروقی می‌انجامد. فشار خون بالا هم می‌تواند به رگ‌های خونی که اکسیژن و مواد غذای لازم را برای مغز تأمین می‌کنند آسیب برساند و این مسئله به دمانس یا زوال عقل عروقی، سکته‌ی مغزی و بیماری آلزایمر می‌انجامد.
(منبع: webmd)

آیا خوردن لبنیات روزانه می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ