کارهایی که هنگام ابتلا به آنفولانزا نباید انجام دهید

maryam01
آنفولانزا معمولا با علائمی نظیر درد عضلانی، آبریزش بینی، تب و سرفه آغاز می‌شود. در واقع مسبب آن یک ویروس است.

آنفولانزا معمولا با علائمی نظیر درد عضلانی، آبریزش بینی، تب و سرفه آغاز می‌شود. در واقع مسبب آن یک ویروس است. انتظار نداشته باشید که آنتی‌بیوتیک‌های عادی بتواند در درمان آن تأثیری داشته باشد. یک سری داروهای ضدویروسی هستند که فقط می‌تواند برای درمان آنفولانزا مؤثر واقع شود. در واقع آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند عوارض جانبی نظیر عفونت‌های ریوی، دل‌پیچه و اسهال به همراه داشته باشد.
دکتر ناسیا صفدر می‌گوید: ما معتقدیم که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند در طولانی‌مدت بر باکتری‌های موجود در معده‌تان تأثیر بگذارد. با در نظر گرفتن این مسئله که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها هیچ تأثیری در درمان آنفولانزا ندارد، وقتی افراد به وفور آنتی‌بیوتیک مصرف کنند، میزان مقاوت بدن‌شان نسبت به آن بیشتر می‌شود. بنابراین وقتی هم که به آن نیاز داشته باشند، دیگر جواب نمی‌دهد.
زیاد ویتامین C مصرف نکنید
اطلاعاتی که درباره‌ی ویتامین C وجود دارد بسیار اندک است. اگر مقدار زیادی از هرچیزی مصرف کنید که به نوعی ویتامین حلال آب تلقی شود، میزان زیاد آن از طریق ادرار دفع می‌شود. مصرف زیاد قرص‌های ویتامین C و یا قرص‌های سرفه همراه با ویتامین C اصلا باعث تقویت سیستم ایمنی و یا از بین رفتن سریعتر آنفولانزا نمی‌شود.
اسپری‌های بینی را فراموش کنید
برخی از افراد از اسپری‌های بینی احتقان‌زا به منظور باز شدن گرفتگی بینی استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که با این کار آسیب بیشتری به بافت‌های مربوطه وارد می‌‌کنند. این اسپری‌ها شدیدا باعث خشک شدن بافت‌های بینی و گلو می‌شود و بسیاری از آنها در طولانی‌مدت هیچ اثری نخواهد داشت.
(منبع: mayoclinic)

واکسن آنفلوآنزا برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ