تشدید هشدارها درباره‌ی عوارض مصرف ژلوفن

maryam01
سازمان دارو و غذای جهانی در طی سال‌های اخیر، درباره‌ی مصرف ژلوفن، ناپروکسن و سایر مسکّن‌های نوع NSAID هشدارهایی داده و گفته که این داروها می‌توانند خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی را افزایش دهند. اخیرا سازمان دارو و غذای جهانی بر هشدارهای خود درباره‌ی این داروها تاکید بیشتری داشته و می‌گوید که این داروها شدیدا باعث افزایش خطر بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی می‌شوند. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که میزان افزایش خطر نسبی ابتلا به این بیماری‌ها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.

سازمان دارو و غذای جهانی در طی سال‌های اخیر، درباره‌ی مصرف ژلوفن، ناپروکسن و سایر مسکّن‌های نوع NSAID هشدارهایی داده و گفته که این داروها می‌توانند خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی را افزایش دهند.
اخیرا سازمان دارو و غذای جهانی بر هشدارهای خود درباره‌ی این داروها تاکید بیشتری داشته و می‌گوید که این داروها شدیدا باعث افزایش خطر بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی می‌شوند. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که میزان افزایش خطر نسبی ابتلا به این بیماری‌ها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.
اما هشدار جدید سازمان دارو و غذای جهانی درباره‌ی داروهایی به نام داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی یا NSAIDs است. این داروها شامل ژلوفن، ناپروکسن و نیز داروهایی است که برای آرتروز تجویز می‌شود و آنها را به نام بازدارنده‌های COX-2 می‌شناسند مانند سِلِبرِکس.
تجویز NSAIDs روش درمانی بسیار مهمی برای از بین بردن علائم بسیاری از بیماری‌های تضعیف‌کننده مانند آرتروز، آرتروز روماتیسمی، نقرس و سایر بیماری‌های روماتیسمی است. این داروها برای کاهش موقت تب و دردرهای جزئی مانند سردردها، دندان‌دردها، کمردردها، دردهای عضلانی، التهاب تاندون‌ها و غیره استفاده می‌شوند.
با این حال، سازمان دارو و غذای جهانی طی تحقیقاتش در سال اخیر عنوان داشته که مصرف NSAIDs با خطر بالای بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی رابطه‌ی مستقیم دارد. در برخی از تحقیقات آنها دریافتند که زمان بروز بیماری قلبی بعد از دوره‌ی مصرفی NSAIDs می‌تواند زود یا دیر باشد. بنابراین اگر بیماری قلبی یا فشار خون بالا دارید، حتما برای مصرف NSAIDs ها با پزشکتان مشورت کنید.
(منبع: medicinenet)

ژلوفن می‌تواند به تنفس بهتر شما کمک کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ