رادیولوژی مداخله‌ای، مانع بروز مشکلات رحمی

maryam01
اخیرا محققان گزارش دادند که به روشی دست یافته‌اند که می‌تواند قابلیت باروری زنانی را که مشکلات بارداری جدی از جمله برون‌چسبی جفت دارند، حفظ کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که جایگزینی بالن‌هایی در شریان اصلی لگن خاصره‌ی مادر پیش از سزارین می‌تواند از بروز خونریزی جلوگیری کرده و هم برای مادر و هم نوزاد روشی مطمئن باشد. برون‌چسبی جفت، بیماری‌ای است که در آن جفت به طور غیرعادی در رحم جای می‌گیرید و این می‌تواند به مشکلات دیگری از جمله خون‌ریزی شدید زایمانی در زمان زایمان منتهی شود.

اخیرا محققان گزارش دادند که به روشی دست یافته‌اند که می‌تواند قابلیت باروری زنانی را که مشکلات بارداری جدی از جمله برون‌چسبی جفت دارند، حفظ کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که جایگزینی بالن‌هایی در شریان اصلی لگن خاصره‌ی مادر پیش از سزارین می‌تواند از بروز خونریزی جلوگیری کرده و هم برای مادر و هم نوزاد روشی مطمئن باشد.
برون‌چسبی جفت، بیماری‌ای است که در آن جفت به طور غیرعادی در رحم جای می‌گیرید و این می‌تواند به مشکلات دیگری از جمله خون‌ریزی شدید زایمانی در زمان زایمان منتهی شود. برای کنترل این خون‌ریزی، معمولا عمل رحم‌برداری انجام می‌شود. خون‌ریزی شدید زایمانی دلیل اصلی مرگ و میر مادر در سراسر جهان بوده و جای‌گیری غیرعادی جفت عامل اصلی آن محسوب می‌شود.
بیمارانی که برون‌چسبی جفت دارند معمولا یا با سزارین انتخابی و یا از طریق جایگزینی بالن‌های داخلی با کمک فلوروسکوپ جهت پیشگیری درمان می‌شوند. در این هنگام یک رادیولوژیست از تکنیک‌های ویژه‌ای برای وارد کردن بالن‌ها به داخل دو شریان اصلی تهیه‌گاه در لگن استفاده می‌کند که باعث حفظ رحم و جریان خون آن می‌شود.
بعد از زایمان، این بالن‌ها باد می‌کند تا جریان خونی را که به رحم می‌رود کند و آهسته کرده و این به پزشک زایمان این امکان را می‌دهد تا بتواند خونریزی را کنترل کند.
طی بررسی‌های انجام شده بر روی ۲۱ بیماری که بلافاصله بعد از سزارین عمل جایگزینی بالن در آنها انجام شده بود، مشخص شد که در ۱۳ بیمار بالن‌های شریانی متورم شده و زمانی که دیگر نیازی به آنها نبود، بادشان خالی و از بدن بیمار خارج شده است. روش رادیولوژی مداخله‌ای در اکثر موارد با ۱۰۰ درصد موفقیت همراه بوده است.
(منبع: allhealthsite)

آیا چسبندگی رحم نازایی می اورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ