گزینه‌های درمانی برای درمان دیسک کمر

maryam01
گزینه‌های درمانی موجود برای درمان دیسک کمر تا حد زیادی به مدت زمانی که بیمار با علائم این بیماری درگیر بوده و میزان شدت کمردرد آن ارتباط دارد. معمولا در قالب یک تجویز کلی، به بیماران توصیه می‌شود تا درمان‌های ۶ تا ۱۲ هفته‌ای بدون جراحی انجام دهند مانند درمان‌های فیزیکی، تزریق‌های نخاعی و یا استفاده از دارو. درمان‌های بدون جراحی دامنه‌ی گسترده‌ای داشته و بعضی از آنها در بیماران بهتر جواب می‌دهد. نخستین و بارزترین اهداف هر نوع درمانی شامل این دو مورد است: - تسکین درد، خصوصا درد پا که می‌تواند بسیار شدید و تضعیف‌کننده باشد. - بتوان کاری کرد که بیمار قادر باشد به روال عادی فعالیت‌های روزانه‌‌ خود بازگردد

گزینه‌های درمانی موجود برای درمان دیسک کمر تا حد زیادی به مدت زمانی که بیمار با علائم این بیماری درگیر بوده و میزان شدت کمردرد آن ارتباط دارد. معمولا در قالب یک تجویز کلی، به بیماران توصیه می‌شود تا درمان‌های ۶ تا ۱۲ هفته‌ای بدون جراحی انجام دهند مانند درمان‌های فیزیکی، تزریق‌های نخاعی و یا استفاده از دارو. درمان‌های بدون جراحی دامنه‌ی گسترده‌ای داشته و بعضی از آنها در بیماران بهتر جواب می‌دهد. نخستین و بارزترین اهداف هر نوع درمانی شامل این دو مورد است:

– تسکین درد، خصوصا درد پا که می‌تواند بسیار شدید و تضعیف‌کننده باشد.
– بتوان کاری کرد که بیمار قادر باشد به روال عادی فعالیت‌های روزانه‌‌ خود بازگردد.
عوامل مربوط به درمان فتق دیسک کمر
البته باید گفت که این عوامل در افراد مختلف، متفاوت است. برای آن دسته از بیمارانی که درد شدید نداشته و می‌توانند به خوبی فعالیت‌هایشان را انجام دهند، در‌مان‌های طولانی‌مدت می‌تواند مفید و موثر باشد (یعنی چیزی حدود ۱۲ هفته). برای آن دسته از بیمارانی که درد شدید دارند جراحی برای کاهش فشار عصبی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.
داروهای لازم برای دیسک کمر
استفاده از دارو هم می‌تواند برای کاهش درد حاصل از فتق دیسک کمر گزینه‌ی خوبی باشد، و داروهای ضدالتهاب بدون استروئید (NSAIDs) می‌تواند التهاب ناشی از دیسک را کاهش دهد.
تأثیر جراحی دیسک کمر
آمار نشان می‌دهد جراحی بعد از شش هفته گزینه‌ای ارزان‌تر از درمان‌های مداوم بدون جراحی برای بیمارانی است که درد پای شدید داشته‌اند. طی تحقیقی که برای تعیین میزان رضایت بیماران و با توجه به نتایج درمان آنها و نیز با استفاده از معیاری به نام «معیار کیفیت زندگی بیماران بر حسب سال عمر آنها (QALY)» انجام شد مشخص شد بیمارانی که میزان کاهش درد در آنها بیشتر بوده، کیفیت عمل‌شان بهتر و هزینه‌های آن هم جبران خواهد شد.
(منبع: webmd)

با علل دیسک کمر آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
شهرام موتاب

شهرام موتاب

1394-05-15 - 19:13 پاسخ

با سلام من 34 ساله هستم جنسیت مرد من دیسک کمر و هم گردن دارم تقریبا8 سالی است مهره 3و4 اسیب دیدن دکترا گفتن که با دارو خوب میشی من چون به وقت دارو در زمان خاصی نمیخورم وهر دکتری یه جور دارو دادن دیگه ادامه ندادم وبعضی وقتها پای چپم درد میکنه وکمرم انقار یه چیزی اضافه داخل دور کمرم هست که به شدت درد میکنه مثلا بعضی وقتها بابرداشتن کیف به کمرم فشار میاد اگه دارو یا آمپولی یا درمانی داره که زود تر خوب شه لطفا راهنمایی کنید ...خیلی ممنون از پیامها وراهنمایی شما

admin

admin

1394-05-15 - 19:13


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .