رویارویی خاموش با کم‌شنوایی‌، تاثیرات منفی بر زندگی می‌گذارد

maryam01
با وجود شواهدی مبنی بر این‌که تکنولوژی‌ ابزار کمک‌کننده به شنوایی می‌توانند به طور چشمگیری باعث کاهش افسردگی و تشویش و دلهره شده و عملکرد شناختی فرد را افزایش دهد، اما باید گفت که مشکل کم‌شنوایی در بزرگسالان هنوز به خوبی قابل درمان نیست. بسیاری از افراد بزرگسالی که مشکلات شنوایی وخیمی دارند معمولا در سکوت و پنهانی با مشکلات ناپیدای شنوایی خود روبرو می‌شوند، در شرایطی که تلاش می‌کنند با دنیای اطرافشان ارتباط برقرار کنند، اما از دریافت کمک عاجزند. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی ۲۳۰۴ نفر مشخص شد افرادی که از ابزارهای کمکی برای شنوایی در گذشته استفاده نکردند احتمال آن‌که دچار افسردگی شوند تا ۵۰ درصد بیشتر از افرادی است که از این ابزارها استفاده کرده‌اند. به علاوه افرادی که از ابزارهای کمکی استفاده می‌کنند در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت بیشتر دارند.

با وجود شواهدی مبنی بر این‌که تکنولوژی‌ ابزار کمک‌کننده به شنوایی می‌توانند به طور چشمگیری باعث کاهش افسردگی و تشویش و دلهره شده و عملکرد شناختی فرد را افزایش دهد، اما باید گفت که مشکل کم‌شنوایی در بزرگسالان هنوز به خوبی قابل درمان نیست.
بسیاری از افراد بزرگسالی که مشکلات شنوایی وخیمی دارند معمولا در سکوت و پنهانی با مشکلات ناپیدای شنوایی خود روبرو می‌شوند، در شرایطی که تلاش می‌کنند با دنیای اطرافشان ارتباط برقرار کنند، اما از دریافت کمک عاجزند.
بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی ۲۳۰۴ نفر مشخص شد افرادی که از ابزارهای کمکی برای شنوایی در گذشته استفاده نکردند احتمال آن‌که دچار افسردگی شوند تا ۵۰ درصد بیشتر از افرادی است که از این ابزارها استفاده کرده‌اند. به علاوه افرادی که از ابزارهای کمکی استفاده می‌کنند در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت بیشتر دارند. در واقع این دور ماندن از اجتماع و تنهایی می‌تواند به عنوان عامل اصلی زوال عقل و اختلالات شناختی شناسایی شود.
اخیرا تکنولوژی‌ای به نام حلقه شنوایی می‌تواند به آن دسته از افرادی که مشکل کم‌شنوایی دارند کمک کرده و باعث شود که در فعالیت‌ها و روابط اجتماعی حضور بیشتری داشته باشند. در این تکنولوژی از یک حلقه القایی برای انتقال سیگنال‌های صوتی به طور مستقیم در داخل ابزار کمکی داخل گوش یا ایمپلنت حلزون گوش استفاده می‌شود، و یک ابزار القایی دیگر به نام تِلِکویل این سیگنال‌ها را دریافت می‌کند.
در طی سال‌های اخیر تلاش‌های انجام‌شده برای تعبیه حلقه‌های شنوایی در مکان‌های عمومی در ایالات متحده با کمک تولیدکنندگان آمریکایی برای طراحی و تولید تقویت‌کننده‌های حلقه‌ی شنوایی برای نصب در جاهای مختلف شتاب و سرعت بیشتری به خود گرفته است.
(منبع: webmd)

جلوی ناشنوایی را می گیرید اگر….

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ