افزایش ۵۰ درصدی ابتلای مردان به سرطان مری نسبت به ۳۰ سال قبل

maryam01
افزایش آمار تعداد مردانی که به سرطان مری دچار شده اند.

آمار سرطان مری در مردان از سال ۱۹۸۰ به بعد حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. در زنان این میزان افزایش بسیار کمتری داشته و حدود ۱۰ درصد بوده که باز نسبت به دهه‌ی ۸۰ میلادی، افزایش زیادی داشته است.
پروفسور ربکا فیتزجرالد در این‌باره می‌گوید: آمار جدید حاکی از افزایش مداوم میزان سرطان مری است، خصوصا در مردان. اما خبر خوب این است که ما تلاش‌های چشمگیری در نخستین مراحل شناسایی و تشخیص این بیماری انجام داده‌ایم. در واقع توانسته‌ایم با استفاده از یک روش ساده، از افرادی که خطر سرطان مری در آنها بیشتر است – خصوصا آنهایی که بیماری مری بارت دارند- خواستیم که اسفنجی را ببلعند تا بتوانیم تست این بیماری را از آنها به عمل آوریم. اگر بتوانیم تعداد بیشتری از افراد مبتلا به بیماری مری بارت را شناسایی کنیم قادر خواهیم بود از تبدیل شدن این بیماری به سرطان پیشگیری کنیم.
در یک نمونه‌ی تحقیقاتی، آقای تونی ریچارد ۶۷ ساله در سال ۲۰۰۹ پی برد که بیماری مری بارت دارد. در اواسط سال ۲۰۱۱ پزشکان نخستین مراحل سرطان مری را در او تشخیص دادند. او می‌گوید: از آنجایی که دکتر فیتزجرالد توانست سرطان را در مراحل اولیه‌اش شناسایی کند، توانست سرطان را با عمل جراحی در مری من درمان کند. من خیلی خوشحال بودم از این‌که در یک آزمایش اسفنج سلولی شرکت کردم. امیدوارم این روش در آینده به روشی مفید و مؤثر برای از بین بردن این بیماری تبدیل شود.
آخرین آمار نشان می‌دهد که سرطان مری، ششمین سرطان شایع و علت مرگ و میر سرطانی در بریتانیا است. علائم سرطان مری شامل سوء‌هاضمه‌ی مداوم یا سوزش معده، بلعیدن دشوار غذا، بالا آوردن اضافه‌ی غذا و کاهش وزن غیرقابل انتظار است. اکثر این علائم می‌تواند نشانه‌ی سرطان نباشد، اما بهتر است در هنگام بروز آنها، حتما به پزشک مراجعه کنید.
(منبع: medicinenet)

شش نشانه سرطان مری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ