شش نشانه سرطان مری

maryam01
سرطان مری زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی در مری منتشر شوند.

سرطان مری زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی در مری منتشر شوند. غذاها از طریق مری از دهان به معده منتقل می‌شوند. این سرطان از بخش درونی مری آغاز می‌شود و می‌تواند تا سطح بیرونی مری و سایر نقاط بدن منتشر شود.
سرطان مری دو نوع است. یک نوع‌، سرطان سلول سنگفرشی است. سلول‌های سنگفرشی بخش داخلی مری را می‌پوشانند و وقتی سرطان از سلول‌های سنگفرشی آغاز می‌شود می‌تواند به کل مری سرایت کند. بخش بیرونی آن را سرطان غده یا رشد بدخیم بافت‌های غده می‌نامند. وقتی این بافت‌ها در مری رشد و شیوع پیدا می‌کنند٬ سلول‌های سنگفرشی که به طور طبیعی داخل مری را می‌پوشانند با سلول‌های مربوط به غده جایگزین می‌شوند. این اتفاق معمولا در بخش پایینی مری نزدیک معده رخ می‌دهد و تا حد زیادی به انتشار اسید در بخش پایینی مری مربوط است.
علائم سرطان مری
در سرطان‌های پیشرفته و شدید٬ علائم سرطان مری عبارت است از:
– درد یا دشواری به هنگام بلعیدن
– کمبود وزن
– درد سینه در پشت استخوان قفسه سینه
– سرفه
– گرفتگی صدا
– دل‌درد یا سوزش معده
عوامل خطرزای سرطان مری چیست؟
– بیماری بازگشت محتویات اسیدی معده به مری که شدیدا خطر سرطان بافت‌های غده‌ی مری را افزایش می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد که ۳۰ درصد سرطان‌های مری به خاطر بازگشت محتویات اسیدی معده به آن است.
– سیگار کشیدن و سایر مصارف مربوط به تنباکو
– مصرف شدید الکل
– بیماری مری بارت٬ یک بیماری که هدف آن٬ بخش پایینی مری بوده و می‌تواند به سرطان مری بینجامد. بیماری مری بارت می‌تواند به علت بازگشت محتویات اسیدی معده به مری باشد. با گذشت زمان٬ اسید معده در مری به بروز تغییراتی در سلول‌ها می‌انجامد که منجر به بالا رفتن خطر بروز سرطان بافت‌های غده‌ در مری می‌شود.
(منبع: webmd)

توصیه‌های کلی در سرطان مری از زبان دکتر رضا ابراهیمی‌نیا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ