روش‌های ساده برای خلاص شدن از شر خروپف

maryam01
ممکن است شما هم جزء 45 درصد افراد بزرگسالی باشید که حداقل گاهی خروپف می‌کنند یا شاید کسی را می‌شناسید که به این حالت دچار است. در اغلب موارد وقتی یکی از زوجین خروپف می‌کند، این مسئله باعث اختلال در کیفیت خواب دیگری می‌شود. صرف نظر از مزاحمت‌هایی که خروپف به وجود می‌آورد، حدود 75 درصد افرادی که خروپف می‌کنند دچار آپنه خواب (وقفه‌ی تنفسی هنگام خواب) نیز هستند. آپنه خواب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است از راه‌کارهای طبیعی زیر که می‌توانند در خلاص شدن از خروپف به شما کمک کنند استفاده کنید: 1- شکل خوابیدن خود را تغییر دهید خوابیدن روی پشت باعث می‌شود که زبان و قسمت نرم کام دهان به دیواره‌ی عقبی گلو تکیه کرده و موجب به وجود آمدن صدای اضافی شوند. خوابیدن به بغل می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. در صورتی که خروپف با تغییر موقعیت خوابیدن همچنان ادامه داشت، ممکن است علت اصلی خروپف کردن آپنه باشد که در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است شما هم جزء 45 درصد افراد بزرگسالی باشید که حداقل گاهی خروپف می‌کنند یا شاید کسی را می‌شناسید که به این حالت دچار است. در اغلب موارد وقتی یکی از زوجین خروپف می‌کند، این مسئله باعث اختلال در کیفیت خواب دیگری می‌شود.
صرف نظر از مزاحمت‌هایی که خروپف به وجود می‌آورد، حدود 75 درصد افرادی که خروپف می‌کنند دچار آپنه خواب (وقفه‌ی تنفسی هنگام خواب) نیز هستند. آپنه خواب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
بنابراین بهتر است از راه‌کارهای طبیعی زیر که می‌توانند در خلاص شدن از خروپف به شما کمک کنند استفاده کنید:
1- شکل خوابیدن خود را تغییر دهید
خوابیدن روی پشت باعث می‌شود که زبان و قسمت نرم کام دهان به دیواره‌ی عقبی گلو تکیه کرده و موجب به وجود آمدن صدای اضافی شوند. خوابیدن به بغل می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. در صورتی که خروپف با تغییر موقعیت خوابیدن همچنان ادامه داشت، ممکن است علت اصلی خروپف کردن آپنه باشد که در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.
2- بالش خود را عوض کنید
ذرات آلرژی‌زایی که در اطاق خواب و بر روی بالش شما وجود دارند می‌توانند باعث خروپف کردن شوند.
3- از نوشیدن الکل خودداری کنید
الکل و آرام‌بخش‌ها باعث کاهش سفتی ماهیچه‌های انتهایی گلو در حالت استراحت شده و احتمال خروپف کردن را افزایش می‌دهد.
4- بهداشت خواب را رعایت کنید
عادات بد مربوط به خواب مانند کار کردن طولانی مدت بدون وقفه می‌توانند باعث خواب عمیق و سست شدن عضلات و در نتیجه خروپف کردن شوند.
5- باز کردن حفره‌های بینی
اگر خروپف شما در بینی شروع می‌شود، باز نگاه داشتن مجراهای عبور هوا می‌تواند به شما کمک کند. برای این کار می‌توانید قبل از خواب یک دوش گرم بگیرید.
6- به اندازه‌ی کافی آب بنوشید
وقتی آب کافی به بدن نرسد ترشحات داخل بینی و سقف دهان چسبناک‌تر خواهند گشت و این امر موجب خروپف می‌شود.
7- وزن خود را کاهش دهید
کاهش وزن می‌تواند برای برخی از افراد چاره‌ساز باشد، اما در مورد همه مفید واقع نمی‌شود. در صورتی که وزن شما اضافه شده است و خروپف می‌کنید، اما قبل از چاق شدن خروپف نمی‌کردید احتمالاً کاهش وزن مشکل شما را برطرف خواهد کرد. افزایش وزن در ناحیه‌ی گردن باعث باریک شدن قطر گلو و درنتیجه خروپف خواهد شد.
(منبع: webmd)

راهکارهایی برای متوقف کردن خروپف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ