راهکارهایی برای متوقف کردن خروپف

maryam01
موضوع آزاردهنده‌ای که درباره‌ی خروپف وجود دارد بیشتر به کسی مربوط می‌شود که در کنار یک فرد خرخری می‌خوابد. اکثر افرادی که خروپف می‌کنند نمی‌دانند یا باور ندارند که این صدا، صدایی‌ست که از خودشان خارج می‌شود و منجر به آزار دیگران می‌گردد. در این‌جا به راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این مشکل اشاره می‌کنیم. حفاظ دهانی حفاظ دهانی قابل تنظیم نه تنها می‌تواند باعث کاهش خروپف شود بلکه برای آن دسته از افرادی که از بیماری‌های خطرناکی نظیر تنگی‌نفس در خواب رنج می‌برند هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. آخرین نمونه‌ی آن بر روی دندان‌های بالایی قرار می‌گیرد و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در کاهش خروپف تأثیر زیادی داشته است. کمک‌کننده‌های بینی این ابزارها می‌توانند تکه‌های نواری‌ای باشند که بین دو سوراخ بینی قرار گرفته و یا ممکن است اشکال عجیبی داشته باشند که در داخل سوراخ‌ها تعبیه می‌شوند.

موضوع آزاردهنده‌ای که درباره‌ی خروپف وجود دارد بیشتر به کسی مربوط می‌شود که در کنار یک فرد خرخری می‌خوابد. اکثر افرادی که خروپف می‌کنند نمی‌دانند یا باور ندارند که این صدا، صدایی‌ست که از خودشان خارج می‌شود و منجر به آزار دیگران می‌گردد. در این‌جا به راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این مشکل اشاره می‌کنیم.
حفاظ دهانی
حفاظ دهانی قابل تنظیم نه تنها می‌تواند باعث کاهش خروپف شود بلکه برای آن دسته از افرادی که از بیماری‌های خطرناکی نظیر تنگی‌نفس در خواب رنج می‌برند هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. آخرین نمونه‌ی آن بر روی دندان‌های بالایی قرار می‌گیرد و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در کاهش خروپف تأثیر زیادی داشته است.
کمک‌کننده‌های بینی
این ابزارها می‌توانند تکه‌های نواری‌ای باشند که بین دو سوراخ بینی قرار گرفته و یا ممکن است اشکال عجیبی داشته باشند که در داخل سوراخ‌ها تعبیه می‌شوند. موفقیت این ابزارها تا حد زیادی بسته به دلیل اصلی خروپف و این مسئله است که آیا خرخر فقط زمانی رخ می‌دهد که فرد به پشت بخوابد یا اگر وضعیت خوابیدنش درست باشد خرخر خواهد کرد.
ابزارهای پیشگیری
برای آنکه بتوانید کاری کنید تا افراد دور و برتان به خاطر خروپف شما راحت‌تر بخوابند، راهکارهایی وجود دارد. سوای این مسئله که نوشیدن مشروب یا الکل به اضافه وزن می‌انجامد، خوردن آن پیش از خواب منجر به خرخر هم می‌شود. پس سعی کنید لااقل تا چند ساعت پیش از خوابیدن مشروب نخورید.
دارو
متاسفانه هیچ دارویی برای توقف خرخر کردن وجود ندارد. اما می‌توان گفت که آنتی‌هیستامین‌ها، که باعث انسداد مجاری بینی به خاطر انواع آلرژی می‌شود، می‌تواند در میزان خروپف تاثیر داشته باشد.
(منبع: mayoclinic)

چرا با بالا رفتن سن، خروپف تشدید می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ