آیا مصرف آنتی‌بیوتیک برای عفونت گوش کودکان ضروری است؟

maryam01
از آنجایی که در اکثر موارد عفونت گوش کودکان بدون درمان‌های پزشکی از بین می‌رود، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که اغلب کودکان دچار عفونت شدید گوش بدون مصرف آنتی‌بیوتیک برای 48 الی 72 ساعت تحت نظر قرار گیرند. با این وجود عفونت گوش متداول‌ترین دلیل‌ تجویز آنتی‌بیوتیک در کودکان است. نتیجه‌ی تحقیقی که در ژورنال American Medical Association منتشر شد ایده‌ی اجتناب از آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت گوش را تأیید نمود. در این تحقیق نتیجه‌ی 125 تحقیق قبلی در مورد تأثیر آنتی‌بیوتیک و دارونما بررسی شد و مشخص نمود که در 80 درصد موارد عفونت گوش کودکان پس از 3 روز بدون مصرف آنتی‌بیوتیک برطرف می‌شود.

از آنجایی که در اکثر موارد عفونت گوش کودکان بدون درمان‌های پزشکی از بین می‌رود، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که اغلب کودکان دچار عفونت شدید گوش بدون مصرف آنتی‌بیوتیک برای 48 الی 72 ساعت تحت نظر قرار گیرند. با این وجود عفونت گوش متداول‌ترین دلیل‌ تجویز آنتی‌بیوتیک در کودکان است.
نتیجه‌ی تحقیقی که در ژورنال American Medical Association منتشر شد ایده‌ی اجتناب از آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت گوش را تأیید نمود. در این تحقیق نتیجه‌ی 125 تحقیق قبلی در مورد تأثیر آنتی‌بیوتیک و دارونما بررسی شد و مشخص نمود که در 80 درصد موارد عفونت گوش کودکان پس از 3 روز بدون مصرف آنتی‌بیوتیک برطرف می‌شود. در صورتی که همه‌ی این کودکان از آنتی‌بیوتیک استفاده کنند، 12 درصد دیگر نیز در طول 3 روز بهبود خواهند یافت؛ اما 3 الی 10 درصد کودکان دچار اسهال می‌شوند. مولفان این تحقیق نتوانستند تأثیر بلند مدت درمان بوسیله‌ی آنتی‌‌بیوتیک بر مقاوت آنتی‌بیوتیکی را بررسی کنند، اما برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مقاوت آنتی‌بیوتیکی و عفونت مجدد گوش در آن دسته از کودکانی که توسط آنتی‌بیوتیک درمان شده‌اند محتمل‌تر است. از آنجایی که آنتی‌بیوتیک‌ها بر تولید سلول‌های سفید خون تأثیر می‌گذارند، نتایج گزارش شده منطقی به نظر می‌رسد. وقتی سلول‌های سفید خون نتوانند با عفونت مقابله کنند، احتمال عفونت مجدد بیشتر خواهد بود.
برای صدها و حتی هزاران سال از گیاهان داروئی برای درمان عفونت گوش به طور موثر استفاده شده است. در یک آزمایش بالینی نتیجه‌ی استفاده از گیاهان داروئی و دارونما برای درمان عفونت گوش بررسی شد و نتیجه آن بود که علائم عفونت در کودکانی که از داوهای گیاهی استفاده کرده بودند ظرف 24 ساعت با کاهش شدیدی روبرو شد.
(منبع: mayoclinic)

چگونه تغذیه از عفونت گوش کودکان پیشگیری می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ