استفاده از یک ویروس جدید در درمان سرطان کبد

maryam01
ویروس‌ها در اغلب موارد فراتر از یک عامل عفونی ساده بوده و بیماری‌های جدی به دنبال دارند. سرطان کبد یک نمونه بارز است، که اغلب در اندام‌هایی مشاهده می‌شود که به واسطه ویروس هپاتیت B یا C ضعیف شده‌اند. محققان دانشگاه پاریس دکارت و دانشگاه پاریس دیدرو موفق به کشف یک ویروس جدید شدند که گفته می‌شود عامل بروز یک نوع نادر از سرطان کبد است. این مطالعه که با نظارت بر 193 بیمار مبتلا به سرطان کبد انجام گرفته، در شماره جدید مجله ژنتیک در ماه آگوست منتشر شده است. سالانه بیش از 8 هزار نفر به سرطان کبد مبتلا می‌‌شوند؛ این بیماری بیشتر در میان مردان رایج بوده و یکی از علل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. در بین انواع مختلف سرطان کبد، کارسینوم هپاتوسلولار معمولا در کبدی توسعه می‌یابد که به علت یک بیماری قبلی ضعیف شده باشد.

ویروس‌ها در اغلب موارد فراتر از یک عامل عفونی ساده بوده و بیماری‌های جدی به دنبال دارند. سرطان کبد یک نمونه بارز است، که اغلب در اندام‌هایی مشاهده می‌شود که به واسطه ویروس هپاتیت B یا C ضعیف شده‌اند. محققان دانشگاه پاریس دکارت و دانشگاه پاریس دیدرو موفق به کشف یک ویروس جدید شدند که گفته می‌شود عامل بروز یک نوع نادر از سرطان کبد است.
این مطالعه که با نظارت بر 193 بیمار مبتلا به سرطان کبد انجام گرفته، در شماره جدید مجله ژنتیک در ماه آگوست منتشر شده است.
سالانه بیش از 8 هزار نفر به سرطان کبد مبتلا می‌‌شوند؛ این بیماری بیشتر در میان مردان رایج بوده و یکی از علل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. در بین انواع مختلف سرطان کبد، کارسینوم هپاتوسلولار معمولا در کبدی توسعه می‌یابد که به علت یک بیماری قبلی ضعیف شده باشد. نوشیدن بیش از اندازه الکل، چاقی و عفونت‌های مزمن ویروسی مانند هپاتیت B یا C، باعث بروز ضایعات کبدی برگشت‌ناپذیر و سیروز کبدی می‌شوند.
بیماران مبتلا به سیروز برای تشخیص سرطان تحت آزمایشات مختلفی قرار می‌گیرند. با این حال، 5 درصد از بیماران مبتلا به سرطان کبد، دچار سیروز نمی‌شوند. از این رو، روند تشخیص سرطان کبد هنوز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.
جسیکا زوکمان‌رسی و همکارانش در واحد 1162 از بخش ژنومیک کارکردی تومورهای جامد، بررسی‌های خود را بر این بیماران متمرکز کردند تا عوامل خطر مرتبط با شیوع سرطان کبد را تشخیص دهند. این ویروس به عنوان یک عامل غیر بیماری‌زا برای انسان در نظر گرفته می‌شود.
(منبع: medicinenet)

آیا تشخیص زود هنگام سرطان کبد ممکن است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ