چگونه می‌توان از کودکان در برابر زخم معده محافظت کرد؟

maryam01
نرخ ابتلای کودکان خردسال به باکتری هلیکوباکتر پیلوری در کشورهای در حال توسعه بسیار بالا است؛ این باکتری، یکی از علل عمده زخم معده و سرطان معده است. یافته‌های جدید نشان می‌دهند که سیستم ایمنی کودکان از آنها در برابر باکتری‌های عفونی محافظت می‌کند. علاوه‌براین، تغذیه با شیر مادر و رعایت نکات بهداشتی نیز نقش بسزایی در جلوگیری از عفونت دارد. بر اساس تحقیقات آکادمی سالگرنسکا در دانشگاه گوتنبرگ سوئد، امید زیادی به توسعه یک واکسن وجود دارد. این مطالعه با همکاری آکادمی سالگرنسکا در گوتنبرگ و مرکز بین‌المللی تحقیقات در بنگلادش (یک موسسه تحقیقاتی بین‌المللی که بر عفونت‌های دستگاه گوارش متمرکز است) انجام گرفته است. این نخستین بار است که محققان به مطالعه دقیق زخم معده و واکنش ایمنی بدن به عفونت‌های دستگاه گوارش در کودکان پرداخته‌اند.

نرخ ابتلای کودکان خردسال به باکتری هلیکوباکتر پیلوری در کشورهای در حال توسعه بسیار بالا است؛ این باکتری، یکی از علل عمده زخم معده و سرطان معده است. یافته‌های جدید نشان می‌دهند که سیستم ایمنی کودکان از آنها در برابر باکتری‌های عفونی محافظت می‌کند. علاوه‌براین، تغذیه با شیر مادر و رعایت نکات بهداشتی نیز نقش بسزایی در جلوگیری از عفونت دارد. بر اساس تحقیقات آکادمی سالگرنسکا در دانشگاه گوتنبرگ سوئد، امید زیادی به توسعه یک واکسن وجود دارد.
این مطالعه با همکاری آکادمی سالگرنسکا در گوتنبرگ و مرکز بین‌المللی تحقیقات در بنگلادش (یک موسسه تحقیقاتی بین‌المللی که بر عفونت‌های دستگاه گوارش متمرکز است) انجام گرفته است. این نخستین بار است که محققان به مطالعه دقیق زخم معده و واکنش ایمنی بدن به عفونت‌های دستگاه گوارش در کودکان پرداخته‌اند.
نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می‌دهند که شیر مادر از کودکان در برابر باکتری زخم معده محافظت می‌کند. شیر مادر حاوی پادتن‌هایی است که به باکتری‌های عفونی چسبیده و مانع از عفونت می‌شوند.
به گفته دکتر تافیر بویان، استاد میکروبیولوژی و ایمنی‌شناسی در آکادمی سالگرنسکا، کودکانی که به واسطه تعذیه با شیر مادر از سطح بالایی از پادتن‌های زخم معده برخوردارند، کمتر از کودکانی که از شیر مادر تغذیه نکرده‌اند، دچار زخم معده و عفونت‌های دستگاه گوارش می‌شوند.
با این حال، نیمی از کودکان حاضر در این مطالعه در سن دو سالگی به باکتری زخم معده مبتلا شدند. در حدود ده درصد از کودکان مبتلا توانستند که از شر این عفونت خلاص شوند. این امر به دلیل تولید پادتن‌هایی صورت گرفته است که سیستم ایمنی بدن کودکان تولید می‌کند.
(منبع: medicinenet)

با داروهای خانگی چطور زخم معده را درمان کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ