گزینه‌‌ درمانی جدید برای مردان ناباروری که واریکوسل دارند!

maryam01
آیا پشت آلت‌تان درد شدید حس می‌کنید؟ این درد منجر به سنگینی بیضه‌ها شده و به تحلیل رفتن یا کوچک شدن آنها می‌انجامد. به این بیماری واریکوسل می‌گویند. این بیماری شبیه زمانی است که رگ‌های واریس فرد در ساق پا می‌گیرد. در این بیماری برگشت جریان خون رخ می‌دهد. این برگشت خون به خاطر اختلال در منبع تغذیه طبیعی خون حامل اکسیژن‌ در سرخرگ‌های بیضه به آسیب‌های دائمی به بافت‌های بیضه می‌‌انجامد. این بیماری به طور طبیعی بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سالگی در فرد شدید می‌شود. ۱۵ تا ۲۰ درصد از تمام مردان از این بیماری رنج می‌برند، و اکثر آنها از بروز آن شرمسارند. این بیماری به دلیل دریچه‌های معیوب بیضه و یا فشار به رگ‌ها رخ می‌دهد و می‌تواند به انبساط رگ‌های بیضه در نزدیکی بیضه بیانجامد که در نهایت به شکل‌گیری واریکوسل منتهی می‌شود. آن دسته از افرادی که دچار واریکوسل می‌شوند اندازه‌ی بیضه‌‌هایشان با هم فرق داشته و یا دچار ناهنجاری‌های مایع منی هستند.

آیا پشت آلت‌تان درد شدید حس می‌کنید؟ این درد منجر به سنگینی بیضه‌ها شده و به تحلیل رفتن یا کوچک شدن آنها می‌انجامد. به این بیماری واریکوسل می‌گویند. این بیماری شبیه زمانی است که رگ‌های واریس فرد در ساق پا می‌گیرد. در این بیماری برگشت جریان خون رخ می‌دهد. این برگشت خون به خاطر اختلال در منبع تغذیه طبیعی خون حامل اکسیژن‌ در سرخرگ‌های بیضه به آسیب‌های دائمی به بافت‌های بیضه می‌‌انجامد.
این بیماری به طور طبیعی بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سالگی در فرد شدید می‌شود. ۱۵ تا ۲۰ درصد از تمام مردان از این بیماری رنج می‌برند، و اکثر آنها از بروز آن شرمسارند. این بیماری به دلیل دریچه‌های معیوب بیضه و یا فشار به رگ‌ها رخ می‌دهد و می‌تواند به انبساط رگ‌های بیضه در نزدیکی بیضه بیانجامد که در نهایت به شکل‌گیری واریکوسل منتهی می‌شود. آن دسته از افرادی که دچار واریکوسل می‌شوند اندازه‌ی بیضه‌‌هایشان با هم فرق داشته و یا دچار ناهنجاری‌های مایع منی هستند.
پیشرفت‌های اخیر در حوزه‌ی پزشکی، باعث ایجاد گزینه‌ی درمانی جدیدی به نام آمبولیزاسیون (بستن رگ) واریکوسل شده که با استفاده از حلقه‌هایی برای بستن جریان خون در رگ‌های گشاد‌شده در واریکوسل انجام می‌شود. این روش توسط یک متخصص داخلی انجام می‌شود که طی عمل، در رگ‌های ناحیه‌ی مورد نظر، سوندی قرار داده و بعد حلقه‌ی مربوطه را در ناحیه‌‌ی مورد جا می‌دهد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسد. معمولا بعد از انجام این عمل فرد ظرف ۲۴ ساعت می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود بازگردد. این عمل در ۹۵ درصد موارد با موفقیت انجام شده است.
(منبع: webmd)

چه کار کنیم واریکوسل نگیریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ