ارسال مداوم پیامک و ارتباط آن با گردن درد

maryam01
تحقیقات اخیر در بین دانشجویان دانشکده‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که ارسال مداوم پیامک می‌تواند به درد شانه و گردن بینجامد٬ این اختلال مشابه وضعیتی است که در افراد بزرگسال به خاطر آسیب‌های ناشی از ساعت‌های طولانی نشستن در برابر کامپیوتر رخ می‌دهد. بخشی از این تحقیقات درباره‌ی افرادی است که برای مدت طولانی در برابر کامپیوتر می‌نشینند مانند کارمندان ادارات و نشان می‌دهد که خطر نشانگان مجرای مچ‌دستی٬ التهاب کیسه‌های مفصلی و التهاب مفاصل در آنها بیشتر است. محققان می‌گویند که ارسال مداوم، یک عارضه تکنولوژی جدید و در واقع حوزه‌ی جدیدی در تحقیقات کارپژوهی محسوب می‌شود٬ اما با توجه به وضعیت بدن در هنگام ارسال پیامک٬ بی‌حرکت بودن شانه‌ها و پشت و کمر همراه با حرکات سریع انگشت منجر به بروز آسیب‌ در این افراد می‌شود. آنها به تازگی طی تحقیقات‌شان در بین دانشجویان دریافته‌اند که ارسال پیامک بیشتر به معنای بروز درد بیشتر در گردن و شانه‌ها است.

تحقیقات اخیر در بین دانشجویان دانشکده‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که ارسال مداوم پیامک می‌تواند به درد شانه و گردن بینجامد٬ این اختلال مشابه وضعیتی است که در افراد بزرگسال به خاطر آسیب‌های ناشی از ساعت‌های طولانی نشستن در برابر کامپیوتر رخ می‌دهد.
بخشی از این تحقیقات درباره‌ی افرادی است که برای مدت طولانی در برابر کامپیوتر می‌نشینند مانند کارمندان ادارات و نشان می‌دهد که خطر نشانگان مجرای مچ‌دستی٬ التهاب کیسه‌های مفصلی و التهاب مفاصل در آنها بیشتر است. محققان می‌گویند که ارسال مداوم، یک عارضه تکنولوژی جدید و در واقع حوزه‌ی جدیدی در تحقیقات کارپژوهی محسوب می‌شود٬ اما با توجه به وضعیت بدن در هنگام ارسال پیامک٬ بی‌حرکت بودن شانه‌ها و پشت و کمر همراه با حرکات سریع انگشت منجر به بروز آسیب‌ در این افراد می‌شود. آنها به تازگی طی تحقیقات‌شان در بین دانشجویان دریافته‌اند که ارسال پیامک بیشتر به معنای بروز درد بیشتر در گردن و شانه‌ها است.
آنها با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز و با کمک تحلیل حرکت‌های مربوط به کنترل ضربان قلب به بررسی وضعیت و حالت بدن در بسیاری از حالت‌های شبیه‌سازی‌‌شده‌ی مرتبط به کار پرداختند. هدف آنها بررسی و شناسایی تأثیرات فیزیولوژیکی بیشتر مربوط به ارسال پیامک بود. آنها معتقدند که یک گروه سنی خاصی هستند که بیشتر مسیج‌بازی می‌کنند٬ بنابراین آگاه کردن آنها درباره‌ی دانستن نکاتی پیرامون سلامت خود و آسیب‌های ناشی از این کار در طولانی مدت برایشان بسیار مهم خواهد بود.
(منبع: medicinenet)

راهکارهای مقابله با گردن درد پس از بیدار شدن از خواب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ