توضیحات دکتر شبنم شادابی عوارض جراحی بینی

mojtaba
دکتر شبنم شادابی، متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت: رینوپلاستی شکل بینی شما را تغییر یا اندازه‌ی آن را کاهش یا افزایش می‌دهد. این جراحی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است و می‌تواند در بهبود مشکلات تنفسی نیز کاربرد داشته باشد. از آنجایی که بینی افراد زیر 16 سال هنوز در حال رشد است، استفاده از رینوپلاستی برای این افراد توصیه نمی‌شود.

پاسخ دکتر شبنم شادابی، متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت:
رینوپلاستی شکل بینی شما را تغییر یا اندازه‌ی آن را کاهش یا افزایش می‌دهد. این جراحی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است و می‌تواند در بهبود مشکلات تنفسی نیز کاربرد داشته باشد. از آنجایی که بینی افراد زیر 16 سال هنوز در حال رشد است، استفاده از رینوپلاستی برای این افراد توصیه نمی‌شود.
رینوپلاستی به روش بسته
در این روش به منظور مخفی بودن اسکار (جای زخم) یک برش کوچک در داخل بینی ایجاد می‌شود. سپس غضروف و استخوان بینی تغییر یافته یا برداشته می‌شوند تا به بینی فرم جدیدی داده شود. پس از این مرحله، ممکن است از پانسمان جراحی برای کنترل خون‌ریزی یا یک اسپلینت (آتل) برای محافظت از بینی استفاده شود.
رینوپلاستی به روش باز
برش مورد نیاز این روش بر روی بافت بین دو سوراخ بینی دقیقاً بالای لب فوقانی ایجاد می‌شود. جراحان از این روش برای دسترسی بهتر به بینی استفاده می‌کنند. این نوع جراحی وابسته به مقدار تغییر شکل مورد نیاز، بین 1 الی 3 ساعت طول می‌کشد. رینوپلاستی به روش باز تحت بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود و متقاضی باید شب را در بیمارستان بماند.
ریکاوری رینوپلاستی
اغلب افراد می‌توانند پس از یک تا دو هفته به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. با این وجود، تورم می‌تواند تنفس از طریق بینی را تا 3 ماه تحت تأثیر قرار دهد. توصیه می‌شود طی 7 تا 10 روز پس از انجام عمل از عطسه کردن یا خارج ساختن ترشحات بینی با فشار خودداری نمایید، زیرا این موارد می‌توانند فرآیند بهبود یافتن بینی را با مشکل مواجه کنند.
عوارض احتمالی رینوپلاستی
طی 24 الی 48 ساعت ابتدایی بعد از عمل، ممکن است در نفس کشیدن از طریق بینی مشکل داشته باشید. در صورتی که عمل شامل اعمال تغییر در استخوان بینی باشد، باید برای حدود یک هفته از اسپلینت استفاده شود. پس از جراحی کبودی، تورم و در صورت لمس بینی کمی درد خواهید داشت.
نتایج رینوپلاستی
نتایج جراحی بینی دائمی خواهند بود. با این حال، بینی نیز همانند دیگر قسمت‌های بدن به طور طبیعی دچار تغییرات ناشی از افزایش سن خواهد شد.

دکتر شبنم شادابی، متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت است. جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی، جراحی صورت، جراحی پلک، آندوسکوپی سینوزیت، جراحی ابرو و جراحی لب خدماتی است که دکتر شبنم شادابی ارائه می‌کند. 

برای تماس با مطب دکتر شادابی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

09120806089 (جهت مشاوره)

02126132520

02122783574

02122783591

آدرس: اتوبان صدر به سمت شرق – خروجی دیباجی جنوبی – ورودی کامرانیه – خیابان برادران جوزی – ساختمان پزشکان کامرانیه – طبقه اول – واحد۴

drshad20

آدرس سایت: dr-shadabi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ