پیشگیری از سنگ صفرا با مصرف روزانه ویتامین C

maryam01
سنگ کلیه یا سنگ صفرایتان را دفع کنید٬ می دانید که چقدر دردناک است. البته می توانید این درد را به راحتی با اضافه کردن دُز بالایی از ویتامین C و زردچوبه به رژیم غذایی کاهش دهید. سنگ صفرا ممکن است بسیار کوچک یعنی کوچکتر از دانهی نخودفرنگی بوده یا خیلی بزرگ مثلا اندازه ی توپ گلف باشد. دلایل زیادی منجر به شکل گیری آنها می شود اما بسیاری از متخصصان غذایی معمولا عامل اولیه ی آن را رژیم غذایی می دانند. زنهای چاق بالای ۵۰ سال بیشتر در معرض خطر سنگ صفرا هستند اما هر کسی ممکن است دچار این مشکل شود. کلسترول بالا هم یکی از عوامل سنگ صفرا است و این موارد را می توان با مصرف زیاد ویتامین C درمان کرد.

سالانه بیش از یک میلیون نفر در آمریکا دچار سنگ دردناک صفرا شده و بسیاری از آنها به منظور رها شدن از شرّ این رسوبات سفت و سخت و سنگریزه مانندی که در داخل کیسه ی صفرا رشد میکند٬ عمل جراحی انجام می دهند. اگر تا به حال مجبور شده باشید که سنگ کلیه یا سنگ صفرایتان را دفع کنید٬ می دانید که چقدر دردناک است. البته می توانید این درد را به راحتی با اضافه کردن دُز بالایی از ویتامین C و زردچوبه به رژیم غذایی کاهش دهید.
سنگ صفرا ممکن است بسیار کوچک یعنی کوچکتر از دانهی نخودفرنگی بوده یا خیلی بزرگ مثلا اندازه ی توپ گلف باشد. دلایل زیادی منجر به شکل گیری آنها می شود اما بسیاری از متخصصان غذایی معمولا عامل اولیه ی آن را رژیم غذایی می دانند.
زنهای چاق بالای ۵۰ سال بیشتر در معرض خطر سنگ صفرا هستند اما هر کسی ممکن است دچار این مشکل شود. کلسترول بالا هم یکی از عوامل سنگ صفرا است و این موارد را می توان با مصرف زیاد ویتامین C درمان کرد.
در برخی مواقع سنگ صفرا خود به خود از بدن خارج میشود٬ یعنی به راحتی به روده ی کوچک منتقل شده تا از آنجا از بدن دفع شود. برخی از افراد هم هستند که اغلب مواقع دچار سنگ صفرا می شوند تا حدی که پزشک متخصص به آنها پیشنهاد می دهد تا به طور کامل کیسه ی صفرای خود را بردارند٬ اما این مشکل را می توان به راحتی با تغییرات رژیمی برطرف کرد.
از طرفی داروهایی هم هست که کمک میکند تا سنگ صفرا آب شود٬ اما این کار ممکن است به التهاب پانکراس یا التهاب در سایر نقاط بدن بیانجامد که میتواند مسبب بیماریهای دیگری باشد. تحقیقات نشان داده که مصرف تنها ۲۰۰ میلیگرم ویتامین C به طور روزانه می تواند خطر بروز سنگ صفرا را به نصف برساند.
(منبع: medicinenet)

 

کاهش ناگهانی وزن، خطر بروز سنگ صفرا را افزایش می دهد

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ