شانس زنده ماندن از سرطان روده را با مصرف دوز مناسب آسپرین بالا ببرید

maryam01
آسپیرین دارویی است که اغلب در درمان درد‌ها و التهاب های خفیف کاربرد شایعی دارد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیمارانی که سرطان روده دارند با مصرف میزان کمی از این دارو٬ شانس زنده ماندنشان بیشتر خواهد بود.

آسپیرین دارویی است که اغلب در درمان درد‌ها و التهاب های خفیف کاربرد شایعی دارد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیمارانی که سرطان روده دارند با مصرف میزان کمی از این دارو٬ شانس زنده ماندنشان بیشتر خواهد بود. بر اساس آمار انجمن سرطان آمریکا٬ سال گذشته ۹۶۸۳۰ نفر در آمریکا به سرطان روده مبتلا شدند. متأسفانه ۹۰ درصد افرادی که دچار سرطان روده هستند٬ در آخرین وضعیت سرطانی به سر می‌برند.
تحقیقات قبلی نشان داده که استفاده از آسپیرین بعد از شناسایی سرطان روده می‌تواند به نجات فرد کمک کند. با این حال٬ محققان این تحقیق معتقدند مکانیسم های دقیق نهفته در پشت آن هنوز ناشناخته است.
برای شناخت بیشتر این مسئله٬ یک تیم تحقیقاتی بافت های تورموری ۹۹۹ بیماری که سرطان روده داشته و بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ جراحی انجام داده بودند مورد بررسی قرار دادند. شواهد نشان داد که وضعیت سرطانی اکثر بیماران در سطح ۳ بود. سپس محققان نمونه ی بافت های آن‌ها را برای انتشار آنتیژن های درجه ۱ HLA (آنتیژن گلبول سفید انسانی) و آنزیم سینتاز ۲ دوپروکسید پروستاگلاندین (PTGS۲) که نوعی پروتئین هستند مورد بررسی قرار دادند.
نتایج نشان داد که ۱۸۲ بیمار٬ مصرف کنندگان آسپیرین با دُز کم بودند. در بین این بیماران٬ حدود ۶۹ مورد مرگ به خاطر سرطان روده گزارش شد. از بین ۸۱۷ بیماری که آسپیرین مصرف نکرده بودند هم ۳۹۶ مورد مرگ رخ داد. یکی از محققان این تیم تحقیقاتی می‌گوید: ما به این نتیجه رسیدیم که شانس زنده ماندن با مصرف کم آسپیرین بعد از تشخیص سرطان روده به طور چشمگیری با تومورهای آنتیژن مثبت درجه ۱ HLA مرتبط است. بر خلاف آن٬ در بیمارانی که تورموهای آنها٬ خاصیت انتشار آنتیژن درجه ۱ HLA خود را از دست داده٬ مصرف آسپیرین باعث تغییر نتایج آن نمی‌شود.
(منبع: mayoclinic)

آیا کمبود هورمون می‌تواند باعث سرطان روده شود؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ