آیا کمبود هورمون می‌تواند باعث سرطان روده شود؟

maryam01
بر اساس یک تحقیق جدید، سلول‌های سرطانی در صورتی که نتوانند هورمون مورد نیاز برای ابقاء حیات خود را تولید کنند سرطانی می‌شوند. در صورتی که این یافته‌ی جدید در تحقیقات بعدی تأیید شود، سرطان روده اولین سرطانی خواهد بود که به سبب کمبود هورمون به وجود می‌آید. نمونه‌‌های سرطان روده برای این تحقیق از 281 بیمار جمع‌آوری شده و با بافت‌های غیرسرطانی همان بیماران مقایسه شد. محققان متوجه شدند که در 85 درصد موارد سرطان روده، تولید هورمون گوانیلین با کاهش 100 الی 1000 برابری همراه بود. این هورمون بر روی همان سلولی که آن را تولید می‌کند فعالیت کرده و گیرنده‌ی GUCY2C را که برای بازسازی پوشش داخل روده ضروری است فعال می‌سازد.

بر اساس یک تحقیق جدید، سلول‌های سرطانی در صورتی که نتوانند هورمون مورد نیاز برای ابقاء حیات خود را تولید کنند سرطانی می‌شوند. در صورتی که این یافته‌ی جدید در تحقیقات بعدی تأیید شود، سرطان روده اولین سرطانی خواهد بود که به سبب کمبود هورمون به وجود می‌آید.
نمونه‌‌های سرطان روده برای این تحقیق از 281 بیمار جمع‌آوری شده و با بافت‌های غیرسرطانی همان بیماران مقایسه شد. محققان متوجه شدند که در 85 درصد موارد سرطان روده، تولید هورمون گوانیلین با کاهش 100 الی 1000 برابری همراه بود.
این هورمون بر روی همان سلولی که آن را تولید می‌کند فعالیت کرده و گیرنده‌ی GUCY2C را که برای بازسازی پوشش داخل روده ضروری است فعال می‌سازد.
پوست روده هر 3 روز یک بار بازسازی می‌شود. به گفته‌ی محققان، اگر سیگنال‌هایی که پوست را بازسازی می‌کنند نتوانند تقسیم سلولی را ادامه دهند، فرآیند تقسیم سلولی غیرمنظم شده و منجر به سرطان می‌شود.
زمانی که هورمون گوانیلین به مقدار کافی وجود نداشته باشد، سلول‌های روده گیرنده‌های GUCY2C بیشتری تولید می‌کنند تا حداکثر گوانیلین موجود را دریافت کنند. اما زمانی که هیچ پیام هورمونی برای دریافت وجود نداشته باشد، گیرنده‌ها قادر نخواهند بود سلامت و کارکرد طبیعی سلول‌های خود را حفظ کنند.
یکی دیگر از یافته‌های تیم تحقیق این بود که بیماران بالای 50 سال نسبت به بیماران جوان‌تر در سلول‌ها غیرسرطانی خود هورمون گوانیلین بسیار کمتری تولید می‌کردند. محققان فکر می‌کنند همین مسئله دلیل خطر بیشتر ابتلا به سرطان روده در افراد مسن‌تر است.
(منبع: mayoclinic)

خاصیت معجزه‌آسای عصاره‌‌ هسته‌ انگور در درمان سرطان روده‌‌ بزرگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ