چگونه آتروفی عضلانی را درمان کنیم؟

maryam01
آتروفی عضلانی در واقع کم شدن اندازه و حجم بافته‌ای عضلانی است که ممکن است برای هر عضل‌های در بدن رخ دهد.

آتروفی عضلانی در واقع کم شدن اندازه و حجم بافتهای عضلانی است که ممکن است برای هر عضلهای در بدن رخ دهد. آتروفی عضلانی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله عدم کارکرد یک عضله به خاطر آسیب، مثلاً اگر عضله‌ی شما در یک حالت ثابتی بماند یا بستری شده باشید. کمت حرکی یا عدم تحرک و فرآیند سالخوردگی هم می‌تواند دلیلی آتروفی عضلانی باشد. تمام این عوامل را می‌توان با برنامه های ورزشی پیش روندهای از بین برد یا اصلاح کرد.
قدم اول
سعی کنید با تمرینات جورفشاری آغاز کنید تا جریان متابولیسم بدنتان را فعال کرده و میزان مقاوت عضلاتی را که دچار آتروفی شده اند، تقویت کنید. تمرینات جورفشاری با انقباض چندثانیه ای عضلات در لحظه انجام می‌شود. مثلا در حالیکه پایتان را صاف نگه داشته اید عضلات چهارسر خود را منقبض کنید تا میزان مقاومت آن‌ها افزایش یابد. سعی کنید به مرور زمان انقباض را بالا ببرید.
قدم دوم
سعی کنید حرکاتی انجام دهید که منجر به تحرک بیشتر مفاصل شود. برای عضلاتی که دچار آتروفی شده اند بهتر است روی یک صندلی بنشینید و پا‌هایتان را صاف نگه دارید تا عضلات مربوطه تحریک شود. برای بهتر شدن و تقویت جریان خون و انعطاف پذیری عضلاتتان می‌توانید این کار را چندبار در روز انجام دهید.
قدم سوم
از حرکات مقاومتی سبک مانند استفاده از میله های مقاومتی برای افزایش حجم عضلات‌تان استفاده کنید. باید سعی کنید میزان مقاومت را رفته رفته افزایش دهید. مثلا سعی کنید پا‌هایتان را به طور ملایم با بندی ببندید و بعد آن‌ها (پا‌ها) را از هم باز کنید. این تمرین برای تقویت عضلات بسیار مفید است.
قدم چهارم
انجام حرکاتی با اسکات یا استپ آپ هم می‌تواند به تقویت عضلات چهارسری که دچار آتروفی شده اند بسیار کمک کند.
‌(منبع: NHS)

لاغر و ضعیف شدن عضله چه نشانه هایی دارد؟‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
شادمان

شادمان

1396-11-25 - 17:06 پاسخ

باسلام زنی ۳۸ساله هستم که در بعضی اوقات کتفم درد شدیدی میکند مخصوصا درگرما ودر شب دارو مصرف کردم هیچ فاده ای نداشته سابقه ی تیروییو هم دارم و تحت مداوای آن هستم لطفا پاسخ دهید با تشکر

admin

admin

1396-11-25 - 17:06

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

علت درد کتف را بررسی کنید ممکن است کشیدگی عضلانی یا چسبندگی مفصلی باشد.

به متخصص ارتوپد مراجعه فرمایید.

دکتر تقدیریان فسایی