بروز اختلالات غذایی در کودکان مبتلا به اختلال‌ بیش‌ فعالی‌

maryam01
متخصصان بر این باورند که علت اضافه وزن بیش از اندازه در برخی از کودکان مبتلا به اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ به از دست دادن کنترل در مصرف غذا مرتبط است.

نتایج یکی از تحقیقات اخیر که در مجله بین‌المللی اختلالات غذایی منتشر گردید، به توسعه یک راهکار درمانی موثر منجر شده است. بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ (ADHD) به علت مصرف داروهای محرک، وزن کم می‌کنند؛ متخصصان معتقدند که اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ به اضافه وزن و چاقی مرتبط است.
یافته‌های محققان نشان می‌دهد که اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ در بزرگسالان به اختلال غذایی مرتبط است. با این حال، اطلاعات چندانی در مورد کودکان مبتلا به سندرم از دست دادن کنترل غذایی (LOC-ES) وجود ندارد؛ وضعیتی که علائمی مشابه اختلال غذایی داشته و به ناتوانی در جلوگیری از غذا خوردن در زمان‌های خاص اشاره دارد.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، در سال 2011، حدود 11 درصد از کودکان آمریکایی 4 تا 17 سال (6.4 میلیون نفر) به اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ مبتلا شده‌اند. این اختلال رفتاری با بیش فعالی، رفتار تکانشی (لحظه‌ای) و عدم توجه همراه است.
متخصصان بر این باورند که علت اضافه وزن بیش از اندازه در برخی از کودکان مبتلا به اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ به از دست دادن کنترل در مصرف غذا مرتبط است.
در این مطالعه، دکتر شایونا رینبلات، استادیار بخش روانپزشکی کودکان در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز و همکارانش، به بررسی 79 کودک 8 تا 14 ساله پرداختند تا سطح کنترل آنها بر عادات غذایی‌شان را ارزیابی کنند.
هر یک از کودکان شرکت کننده در مطالعه از طریق آزمایش، مصاحبه و گزارش والدین مورد ارزیابی قرار گرفتند تا اختلال‌ کم‌ توجهی‌-بیش‌ فعالی‌ و سندرم از دست دادن کنترل غذایی (LOC-ES) در آنها بررسی شود. از تست روانشناختی نیز برای ارزیابی سطح کنترل شرکت کنندگان بر رفتارهای تکانشی استفاده شد.
(منبع: medicinenet)

آیا بیش فعال ها نابغه می شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ